Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 15 november 2007

mörker träning

Idag gick vi och mötte Uffe när han kom hem med tåget. Vi har ju ett härligt kallt väder. Sen var Teddy nöjd med promenader men det var inte jag och Tindra.Så jag åt middagen snabbt och gav oss ut i skogen 16,15. Vad det mörknar snabbt. Jag hade inte satt någon blinkreflex på Tindra och hon smälte in så perfekt i naturen. Men hon är lika mörkrädd som sin matte så fastän hon var lös höll hon sig i närheten hela tiden. Jag var ju givetvis tvungen att testa henne så jag stannade ett par gånger direkt kom hon till mig vände jag mig om och tog ett par steg åt fel håll var hon där . Sen fick hon var lite kombinerad sök/ledarhund för till sist var det så mörk att jag inte såg stigen men Tindra ledde mig rätt. Hittade till och med ett lerhål till mig att trampa i. Sen blev rask promenad längs gatorna innan vi kom hem. En härlig promenad.

Inga kommentarer: