Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 10 november 2007

Spårträning

Ja då har vi lagt spår och gått spår. Igår kom Britt-Marie och hämtade mig 14,40.Det var regnigt,kallt och blåsigt inget höjdarväder direkt. Vi kom igång med spårläggningen närmare 15,30 vi skulle lägga 2 st 600m öppenklass spår i gärna lite svåra. kan ju säga att det blev mörkt snabbt. När vi lagt vårt första spår och skulle börja med spår 2 hade kl redan hunnit bli 16,15. Vi tyckte vi fick till det bra och att vi hade rejält avstånd emellan. Jag kan säga att det inte är lätt att lägga spår i mörker. Jag plumsade i vatten så jag fick tömma gummistöveln för foten badade. När vi var klara gällde det att hitta ut också. Så det var ganska kämpigt. Var inte hemma förrän vid 17,30 tiden. Då var jag kall och frusen. Vi hade bestämt att vi skulle äta lite fint tillsmmans med Mickan och Anton så det var tur jag hade förberett lite. Efter maten var dte dags att ut med hundarna och det var inget som lockade. Klcokan blev alldeles för mycket för att jag skulle hinna träffa Bodil mfl. Idag skull jag vara i Vedema kl 08,00 för att Tindra skulle skull vara först ut. Det var lite bråttom ,bråttom idag för Kim och Eva (tränarna) skull vara på MH-test kl 12,00. Gick sådär idag. Var definitivt inte nöjd. Visst spårade Tindra men på allt emellanåt. Fick dra tillbaka henne flera gånger på spåret. Hennes spårvilja är det absolut inget fel på men hon var nästan övertänd. Det var mycke äkta vilt som hade gått där vi skulle spåra men efter 30 min var vi i "mål". Eva sa inte så mycket efter om henne utan det var snabbt vidare till att följa med när våra spår skulle tas. Som vi hade rört till det. Hade korsat spåren flera gånger och det var jättesvårt för hundarna. Bara att inse spårläggning ska ske i dagsljus. Nästa gång ska vi träffas kl 14,00 och det är nog tur. Jag var färdig redan strax efter 10,00 och det var skönt att komma hem. De var kallt och soligt idag men jag har rejält ont efter gårdagens regn och rusk så idag blir det värme och ta det lugnt. Är också nyfiken på hur det går för Bodil och hundrna idag på utställnngen. Tänkte först åkt dit eftersom jag kom hem så tidigt men kroppen säger nej.
Bäst att vara iform till imorgon får då gäller det. Mikaela har kvalat in till sumsim-region finalerna på 400 m frisim trots att hon simmar "fel" åldersklass hon simmar mot de som är ett år älder iår och kl 08,00 imorgon bitt ska vi vara i Lund och heja fram henne. Hon har absolut ingen vinnarchans iår men ändå väldigt skoj eftersom det var hennes mål i fjol men då var hon skadad och fokus på hennes träning ligger på sumsim nästa år så det är en väldigt bra erfarenhet.

Inga kommentarer: