Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 6 november 2007

hundbesök

Usch längesen jag uppdaterade men det har egentligen inte hänt så mycket på hundfronten.Vi tvåbenta har haft mycket istället. Simtävlingar,farmor som fått komma hem på dagspemission vilket vi är väldigt glada för att hon blivit så pass bra men det blir mycket körande. Det är tur att Tindra och Teddy är nöjda bara de får följa med där vi är. I fredags var jag och hälsade på Petras valpar. Så söta och det var se men inte röra men oj vad svårt det var att hålla fingrarna i styr.Igår var jag på en väldigt intressant föreläsning som handlade om bemötande.Mycket bra men den var på eftermiddagen så det blev lång dag igår och det känns i min kropp idag. Kompade ut idag och tog Tindra ut på en lång runda i skogen. Trodde hon skulle vara sjövild eftersom det inte blivit så mycket de sista dagarna men hon var som en gammal fröken och höll sig hos mig hela tiden. På hemvägen mötte vi mellanpudeln hanen Justus vi mattar tänkte de kunde leka en stund men min lilla fröken var inte ett dugg intresserad av hans uppvaktning som bestod av sniffa rumpan så mycket man kunde kväll fick vi besök av svägerskan som hade lilla Tova med sig. Tova är liten men tuff som bara sjutton. Hon är nu 7 månader och vill helt klart vara den som bestämmer Tindra visste inte riktigt vad hon skulle göra med henne när hon kom in.För Tova visade på alla sätt att bara för att jag är minst betyder det inte att jag inte bestämmer. När Tova sen trodde att hon bestämde över hennes godispåse tyckte Tindra att här får vi säga stopp. Hon morrade till rejält men lilla Tova gav svar på tal hon tänkte minsann inte låta någon annan bestämma. Eftersom vi inte ville ha bråk särade vi på dem och vad gör Tova går iväg med svansen högt och spänd. Tindra fattade ingenting. En riktig tuffing är hon den lilla!


Inga kommentarer: