Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 4 november 2008

Fiasko ikväll

Alla skriver på sina bloggar hur bra det går för dem men här har vi haft totalfiasko ikväll. Är iof övertygad om att fler har det så ibland men sällan man läser om det Vi hade alltså första gången på unghundskursen 1 tik och 5 hanar. och Caspian struntade blankt i mig. Vadå ögonkontakt? det finns ju ett så gott gräs att lukta in, Med andra ord nosen i backen konstant och vid sitt ligg övningar funkade det med godis inte annars. Han fixade iof de med ett någorlunda mindre fiasko. Vid slalomgången mellan de övriga hundarna ja inte brydde han sig om dem men nosen i backen hade han, Så jäkla trist alltså sen testar Annika vår tränare med honom och då går det hur bra som helst. Men jag är i alla fall glad över en sak de fanns hanar som verkligen testade gränser och lite utmanade varanadra dvs hormonstinna ungkillar men sån är han inte alls han tittar lite respektfullt på dem slänger sig på rygg låter dem nosa så kan vi leka sen tycks han tänka och det draget gillar jag . Inte nog med totalfiasko på kursen stackars Gunilla fick höra min klagålåt hela vägen hem. När jag sen ska gå in kissnödig som sjutton är dörren låst!!! Ringer på dörren hundarna skäller ingen öppnar. Jag har inga nycklar och ingen mobil med mig. När jag stått en stund tänker jag att uffe sitter säkert i källaren och tittar tv och hör inte odjudet och bestämmer mig för att gå runt huset och banka på altanddörren istället. Men för att komma in på vår altan som har högt staket runt om pga av poolen måste man först ta sig ner för en liten slänt där det ligger en träspång för Uffe kör in veden det hållet svårt att förklara men iallfall när jag tar steget ut i nedförsbacken är träspången glashal av regnet och jag flyger högt i luften för att landa och slå i ryggen rejält. Behöver jag säga på vilken nivå mitt humör var/är på. När jag äntligen kommer upp på altanen är Caspian redan insläppt och en nyduschad Uffe släpper in mig. Vill inte tänka på hur jag kommer att ha det i kroppen imorgon. När jag tror jag går och drar täcket överhuvudet och försöker förtränga dagens totala fiasko.

Inga kommentarer: