Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 26 november 2008

onsdagsblogg

Igår var det unghundskurs igen och tyvärr tycker jag inte det är så kul. Men jag hade bestämt mig för att köra lite mitt eget race och inte ta åt mig så mycket. Vi fick faktiskt lite beröm men mesta tiden har han nosen i backen. Men känner så här att hemma i "verkliga" livet funkar det som det ska så jag tar åt mig lite träningstips som vi kan köra hemma. Lite pinsamt var när Annika gick igenom en övning jag lyssnade med ett halvöra och tänkte att jag ser och lär så blev det jag som skulle börja. Caspian är i allfall fall rejält trött när vi kommer hem. Kan absolut inte klaga på kursen utan det är helt enkelt jag som är tillräckligt motiverad och Caspian har för mycket annat i huvudet just nu.När jag kom hem igår så var det att gå ut med Tindra och Teddy. Teddy gillar verkligen detta med snö men igår höll jag på att bli tokig på honom även han skulle nosa hela tiden och det är väl okej om man rör sig samtidigt men han ska stå och lukta in stället innan han rör sig i två meter. Tålamodet fick sig en hård prövning. Annars är det jättestressigt just nu alldeles för mycket att göra på för liten tid. Är ju alltid en massa extra inför julen på jobbet. Idag har jag stått och sålt julblommor. Håller på att arrangera vårt luciatåg för de gamle det ska pyntas och grejas plus allt det vanliga man också har. Skönt att vara långledig över julen. Kommer att vara ledig 19 dagar. Ikväll ska hela familjen tillsammans med hela familjen Gunnarsson till Malmö och spana in Ola Salo( mums =) )i jesus Christ superstar och imorgon är jag kompledig då ska alla ljusstakar och stjärnor plockas fram och gås igenom. Men upp sätts de inte förrän på lördag.

Inga kommentarer: