Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 10 november 2008

jobb,jobb,jobb

Ja det är inte lätt för Caspian. Idag blev jag ombedd att köra hem och hämta Caspian för de gamle saknade honom. Vad som är så skönt nu också är att sen det blev känt att högste chefen är den som bett mig ha med honom har klagolåten tystnat. Sen finns det säkert en och annan som tycker att de också kan ha med sina men jag har ju fördelen av att jobba så att jag kan gå runt till alla med honom och framför allt jag har inte med honom för att jag behöver hundvakt utan för ja just det jobba. Vilket det finns de som har svårt att acceptera. Svenska avundsjukan.
Det första vi mötte var två pensionärer från samma avdelning de började planera en kidnappning av honom för de tyckte att han kunde gott stanna hos dem istället. Med sig hade de en personal som inte ens vågar klappa hundar men efter en stund vågade hon så nätt på honom för att till slut klappa honom ordentligt. Hon berättade att det var något hon aldrig gjort tidigare men att Caspian hade något "visst" han utstålade lugn och trygghet som gjorde att hon vågade. Kan man få bättre betyg om sin lilla prins. Fast det är det allmänna omdömet om honom att hans ögon är så speciella varma och trygga utstrålar tillit och förtroende sen att han är lurvig som en liten nallebjörn gör ju inte saken sämre. Och jag som matte pyser av stolthet när man hör allt fint om sin hund. Han fick även idag åka rollator. Det kom en liten dam som inte kunde bocka sig så hon tyckte han kunde sitta på hennes bord på rollatorn och se det hade Caspian inget emot så hon körde iväg med honom sittandes där.När hon kom fram till sin plats vid bordet tittade hon på honom och sa nu blir det inte mer för idag men nästa gång tar vi en ny tur.Sen hade man ju önskat att Annika på kursen sett honom för han är givetvis okopplad och snacka om att han håller ett öga på matte hela tiden och går jag då kommer han. Det är kontakt. Personalen tyckte att jag och Caspian skulle gå den nya utbildningen som kommit där man utbildar sin hund att arbeta i vården sk service hund tror jag det hette. En ettårig utbildning som kostar en så där 20000kr men hade jobbet velat betala så hade jag inte tackat nej=) Det är precis sånt man kan drömma om.Annars har vi ett riktigt ruskväder som jag drar på det längsta att ge mig ut i det är ju dags för kvällsrunda. Imorgon är det dags för oss att skämma ut oss på kursen igen men jag tar med mig dagens positiva intryck. Glädjen i de gamles ögon lever man länge på.

1 kommentar:

Katarina sa...

Detta måste väl vara en win-win situation! Grattis till de gamla som mår bra av att få träffa en prins - och grattis till er i personalen som har en sådan klok chef!

Katarina

PS: Ikväll kommer Dr Åsa på tv2 att handla om djur som medicin. Kanske något att tipsa personalgruppen om?