Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 27 januari 2009

julafton






Igår gick jag likt ett barn som väntar på tomten men jag väntade på brevbäraren. Beställde i torsdags ett utställningstäcke till Caspian och ett matchande halsband. Gav Inger fria händer men ville det skulle matcha hans färger så jag skickade med en bild. Så nöjd jag blev! Går knappt att beskriva. Hon hade sytt ett så fint täcke i guld/bronsfärgat glansigt tyg fodrad med leopardmönstat tyg och till det silverdetalajer tunt hals och svans. Svårt att beskriva det rättvist och då halsband i samma. Fick Stoffe att hjälpa mig att ta ett par snabba kort som defintivt inte gör Caspian rättvisa utan är till för att visa upp det fina täcket som för övrigt passade perfekt. Nu kommer killen att bli fin när vi ska på utställning igen. Idag kom mina saxar tillbaka från sliperiet. Har inte orkat hämta dem bara än. Ska bli kul att ta ett tag på Tindra för hon behöver trimmas till. Annars händer det inget speciellt. Ägnade seneftermiddagen igår åt Mickan som ville till Väla och när vi ändå var på det hållte tog vi Ikea och citygross också. Var inte hemma förrän vid halvnio så idag är jag trött och stel. Vi ska designa om Mickans rum så vi var och fick inspiration igår och är väl överens om hur vi ska ha det. Bara Uffe som ska komma igång också. Men han är lite seg numera efetsom han får skjutsa Stoffe till jobbet kl 4,00 på morgonen.

Inga kommentarer: