Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 15 januari 2009

Prins bus

Det finns helt klart en anledning till hans smeknamn. Igår kväll borstade jag honom riktigt fin för idag skulle han med och jobba. Nya omsorgchefen har gett ok till att han är med. Vi stötte ihop med henne och högsta hönset i fullmäktige en dag när vi hälsade på mormor som flyttat in på på mitt jobb. Han tog dem med charm man skulle kanske bett om lönehöjning då. Men iallfall då gav hon ok till det med tanke på hur jag jobbar. Skönt!! Men i allafall idag skulle han då med och vi tog morgonrundan som vanligt han med tjocka vintertäcket på halva rundan springer han lös och vi mötte hundkompisarna Grimm och Novak. Caspian som väl tyckte vi pratade för länge passade på att ta sig ett dopp i ankedammen så det var ingen fin hund och en dyngvåt hund med hem som inte fick komma till jobbet förrän senare.Han kan bara inte se vatten utan att han ska hoppa i. En sann cocker. Fick hämta honom vid 11.00 istället och han älskar verkligen jobba. Han drar aldrig i koppel när vi är ute och går om vi inte passerar mitt jobb då drar han och vill in. De gamle blir alldeles till sig och min mormor överförtjust. Idag hälsade vi på en man som är sängliggande. Bar upp honom i sängen och så glad mannen blev. Caspian älskar att slicka deras händer och efter en stund bökade han sig till rätta och la sig bredvid honom. Jag blir så glad i kroppen=) Idag hade jag mycket att göra men Caspian som är okopplad på jobbet håller sig hos mig och när jag hjälper kunder lägger han sig ner utanför min lilla kiosk helt lugnt. Idag sa en i personalen att hon inte gillar hundar av Caspians ras men att han har något visst det måste vara hans ögon sa hon. Ännu en han vunnit hjärtat på.Ikväll har det frusit igen och jag har varit ute på två långa rundor först Teddy och Tindra och sen Caspian. Då träffade vi två fina cockerdamer Chanell och Zita och dem gillar Caspian allra helst Chanell som är full i bus precis som honom. Imorgon ska träffa Gunilla och Ceasar för bus,klipp och promenad. Det ska bli kul!

Inga kommentarer: