Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 6 januari 2009

TurboTindra och lillprins Bus




Min förkylning vägrar ge med sig och ju mer jag trotsar den ju eländigare blir den. Igår blev det ingen promenad för hundarna. Varken tiden eller orken fanns. Fick prioritera Mickans födelsedag och lägga orken på att fixa en fin dag till henne. Inte för att hundarna "led" av det det syns väl på gårdagens blogg då de ständigt hamnar i medelpunkten. Men idag när jag vaknade kände jag att jag var tvungen att låter dem rasta av sig ordentligt och låter bli att känna efter själv och är man förkyld så är det faktiskt ganska skönt att komma ut och andas lite frisk luft. Så jag och hundarna gick ut i vår nya skog där jag släppte dem. Döpte snabbt om Tindra till Tindra turbo vilken fart hon hade och med vilken glädje hon släppte loss. Caspian hade inte en chans att hänga på i backarna. Så för en gångs skull fick han nosa för sig själv när Tindra var med och jag hålla koll på två hundar på olika håll. Efter en 20 min återställdes ordningen och de var ett par igen.De har så kul med varandra i skogen och är jätteduktiga att hålla koll på matte. Var ute i ca 1,5 timme och det var så skönt. Idag blev jag också tvungen att ta ett tag på pälsarna också. De har inte blivit ordentligt borstade på flera dagar. Börjar längta mer och mer efter att Caspians valppäls ska försvinna vill ju se killen där under. Folk brukar kommentera honom som att han ser ut som men liten nallebjörn. Ståtränade lite med honom också när jag ändå hade han på bordet och han är numera riktigt duktig på att stå länge. Kunde inte låta bli att ta lite kort på dem när de var klara. Caspian har en helt underbar päls. Trots all valppäls så knutar sig inte hans päls. Den är tjock alldeles rak och mjuk och väldigt lätt att hålla efter. Tindra har också lättskött päls men tunnare strån som om man inte är noga lätt blir knutor i "armhålorna" och Teddys päls är ju av helt annan typ. Men känns skönt nu när alla är klara.

Inga kommentarer: