Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 18 januari 2009

sen sist

Ja inte mycket för hundarna i allafall. Jag tillbringade dagen igår med att packa ihop Daniels lägenhet och köra hem allt. Ja Uffe var så klart också med. Så i vårt lilla hus har precis en 1 rummare flyttat in och det är trångt om härligheten. Vi har bara inte orkat ta tag i det idag. Rätt fräckt när vi körde hem igår vi var precis utanför Älmhult och det var skog överallt när vi såg himlen lysa upp som om någon tänt den. Det var det ljusfenomenet som det står i tidningen idag om. Kul att få uppleva=) Hundarna fickvara hemma hos Mickan och Christopher och de delade upp dem mellan sig med att rasta dem. Christopher valde givetvis Caspian som är nr1 i hans ögon och han hade varit lika duktig att gå i koppel som när han går med mig. Bra träning för honom eftersom det nästan alltid är jag som går med dem. Imorgon ska jag och Gunilla börja uppfödarutbildning. Den har jag sett fram emot. Så kul att lära sig mer. Vi hade tur när vi anmälde för gruppen var egentiligen full och det skulle dröja tills nästa startade men vi fick hoppa in ändå så vi är 10 st som ska träffas tanken är också att det så småningom ska bli ett nätverk mellan oss dit man kan vända sig för råd ,stöd och hjälp till varandra. Tror det är nyttigt och viktigt att vilja utveckla sig och lära sig mer sen är det ju så kul också.

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad roligt med uppfödarutbildning - hoppas det blir fler fina kullar hos dej!
Kram Katarina