Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 27 mars 2011

Kurs

Var väl inte vår bästa kursdag även om vissa moment var extremt bra. Kan dock bero på en Caspians som nog precis som sin matte var lite sommatidtrött.
Fick beröm över att han var väldigt duktig över att sitta utan koppel bredvid mig och snällt vänta på sin tur på inkallningsövningen. Funkade bra ända tills det var Ceasars tur då stack han som en galning och drog Ceasar med sig ut på en liten jakt i skogen. Liten bassning där sen satt han som en ängel igen trots flera försök till att få han att göra om det för att kunna stoppa han i tid. Vid övningen tror ni hundeländet ville lämna min sida ? nejdå gick så fint i nära mig.
Han fattade noll av det här med uppletande av saker. Fick han dock till att gå in i området och söka berömde massor när han sniffade på apporten. Jag plockade fram den för att  göra tappra försök att skapa intresse för den. EN gång hämtade han den. En annan gång gjordes han ett nytt försök att spåra på en hand men då jäklar var minsann jag på hugget. Gunilla var grymt impad av min fart efter honom och röstnivån var inte den tysta=)
Sen kom där en retlig katt som var intressant men då satt han kvar. Ville så gärna hela han skakade men han lydde och inget koppel på.
Nu blir det till att träna i veckan. Klickern ska plockas fram och lite nya vägar ska testas.Vi ger oss inte och det går framåt.

Här ser ni Lowa hålla kurs för Aldo.


Och minsann Lowa fick både bad och trimning så hon är fin inför sin kurs imorgon.

5 kommentarer:

Drömflocken sa...

Jag fick Jacki att apportera genom att ha ett snöre i apporten, kastade och när hon nästa kunde röra den drog jag i snöret. Väckte jaktlusten och hon tog den redan första gången jag provade.
Trevligt med kurs.
Aldo är ju väldigt lättlärd.

Katarina sa...

Tycker ni är duktiga!

Sandra sa...

Ha,ha,ha,...dessa grävande coola cox ;)

Elon och Linus matte sa...

Vad söta Lowa och Aldo är. Tänk att de små tar efter så och snappar upp saker direkt.....ja, end el saker iallafall ; )

Malin sa...

Det kan inte alltid gå på topp, speciellt med en livnadsglad cocker! Men ni går i varje fall på kurs, ni aktiverar er, tycker ni är jätteduktiga!
Kram och skönt att du mår bättre nu!