Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 11 mars 2011

Tur

Ska man ha ibland. Egentligen låg planen på att Mickan och Lowa skulle fortsätta på agillityn i vår men pga av Mickans sjukdom så har de planerna fått avskrivas. Hon orkar helt enkelt inte av skola,jobb och extra aktiviteter.
Men Lowa måste ju få aktivitet och här kommer turen in.Agillity vill inte jag gå med henne det får bli deras grej vi har ju bana hemma . Men spåra tycker jag är kul men hinner tyvärr inte spåra med mina vanliga spårkompisar då det är hela helgen som gäller då och jag ska ju gå kurs med Caspian på söndagar men så hittade jag en spårkurs på måndagar. Mailar dit och då har de precis fått in ett återbud och jag fick platsen!!! Så nu jäklar ska det spåras igen !!



 Ska bli kul att se vad tjejen kan prestera där för hon har iallafall ett jäkla luksinne på mat.










Grannen lägger ut bröd och kakor till fåglarna och råddjuren som tittar förbi här ibland. Det har lilla fröken fått lukt på och dagligen rymmer hon in där och tar för sig. Var eller hur hon tar sig ut det har vi inte lyckats hitta. Hon är ju inte så dum så hon gör det när vi står och smyger i fönstret på henne. Följden har blivit att Lowa nu har lite mer vikt än önskvärt men vad hjälper det att jag drar ner på maten när hon äter hos grannen? Tur hon är så söt så hon kommer undan med allt.
Härlig helg mina vänner!!

2 kommentarer:

Heléne sa...

Vad kul för dig att få börja spåra igen:-)) Måndagsspårning? Då är det inte Vedema då alltså? Vi skulle vilja/behöva gå en "avrostningskurs" i spårning precis som motorcykelkillarna gör inför varje ny säsong.
Snygg design på sidan!
Trevlig helg!

Katarina sa...

Vad kul!
Hoppas Mickan kryar på sig!