Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 28 mars 2011

SPÅR

Insåg ikväll hur mycket jag saknat det. Det var dags för mig och Lowa att börja viltspårkursen. En lyxvariant denna gången där man kommer till redan lagda spår och helt ärligt jag saknade allt mitt vanliga gäng lite. Tyvärr sa jag att Lowa inte spårat när jag pratade med Liselott förra veckan så hon hade lagt ett ca 100 m rakt spår som visade sig vara en enkel match för Lowa så nästa gång höjs svårighetsgraden. Lowa impade lite hon var som en laddad arabhäst innan det var dags och jag gjorde som jag brukar satte på selen ber någon hålla henne tar mig fram till uppsparken skapar intresse och får fram henne. Där tyckte Liselott först(sa hon i genomgången) att det skulle få Lowa att bli för het och dra som en galning men där känner jag mina cockrar. Framme vid uppsparken landar hon tar sig noggrant an spårbörjan super in doften och spårar lugnt och metodiskt sig framåt. Jag är van vid en markering vid spårslut men ny tränare nya metoder så där jag trodde spårslutet var drog Lowa vidare och jag försökte få henne tillbaka. Snäll som Lowa är ringar hon tillbaka för att sen fortsätta fram till klöven. Jag vet man ska inte titta snitslar!!!Duktiga tösen!!! Klöven är totalt ointressant en markering sen är hon nöjd. Ser fram emot nästa gång redan.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken lyx med färdiglagda spår!

Drömflocken sa...

Klart Lowa kunde mer.
Liselott är lite lurig (tycker vi)
Vi vill också gå kurs. Men vet inte vad? Så vi får väl träna själva och längta till nästa tillfälle med Mona som kommer snart.