Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 31 januari 2008

trimbord och promenad

Äntligen kom mitt trimbord igår. Är så glad för det. tyvärr var det itne monterat och Uffe hade inte lust direkt när han kom hem. Men skam den som ger sig det klarar man väl själv. Man är ju lite bortskämd med såna saker och man kan ju knepen hur man ska få som man vill. Så jag började på det hämtade en usel skiftnyckel i källaren och suckade och svor om vart annat så det tog 5 min tills Uffe kom. Han frågade varför jag inte hämtat rätta verktyg i garaget men vem orkar gå ut i garaget när Uffe kan göra det?=) SÅ det slutade att han fick ta två rundor till garaget inte han fått rätt nycklar och att han monterade det hela vilket iof inte var svårt men tråkigt samtidigt som jag satte mig framför datorn. Det var väl rättvis fördelning? Sen var jag ju tvungen att testa det och jag satt fast Tindra i trimgalgen och borstade henne och det gick jättebra. Vilken skillnad när man kan höja i precis rätt höjd. Sen fick Teddy också testa och han finner ju sig i allt. Ett kanonköp. Idag har jag och Tindra går hundslingan på Hovdala med Petra,Lady och Sita. Tindra blev jätteglad över att träffa sina kompisar igen. Rätt var det var kom det en hare springade och Tindra tog upp jakten. Man hörde henens skall. Men som tur är så tar hon sig ändå tid att kolla vart matte är och är inte borta långa stunder och inte långt bort. När jag sen fick stopp på henne och kallade in henne kommer hon springade och lägger sig ner inte kan man skälla på henne då? Samtidigt tycker jag dt var skönt att verkligen fått bevis på att hon inte stickerifrån mig trots färskt vilt utan håller sig i närheten. Idealet hade ju varit en Sita hund helt utan jaktinstinkt. Petra stoppade Lady innan hon drog iväg men så snabb var inte jag meen som sagt hon sticker ju inte långt. Var faktiskt riktigt härligt väder inget regn och lite blåst men de har ju lovat storm igen så det blir nog värre. Det var ju blött på marken men mina gummistövlar håller tätt och Tindra fick duscha. Längtar till jag kan trimma henne får väl bli imorgon eller i helgen för det behövs verkligen.

Inga kommentarer: