Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 8 januari 2008

vardag igen

Så var den härliga ledigheten slut och jag startar veckan med att försova mig inte bara igår utan idag också fast igår var det med 1 timme idag bara 15min så det går ju framåt=) All snö har nästan töat bort och det är regn och slask ute inte speciellt kul väder att gå ut med hundar. Fast ikväll mötte vi vår hundkompis Simson som hade gått ner 1 kg och nu bara väger 94 kg. Han är en bullmastiff vilket förklarar storleken. På tal om vikt var på Väla i söndags och hittade jättesnygga jeans och jag har ju varit i mitt tycke duktig i höst och gått ner 10 kg så det var riktigt roligt att handla nya jeans. Ska jag bara gå ner 4 kg till sen är jag nöjd. Tindra löper fortfarande inte men nu när lugnet börjat lägga sig här hemma kommer det kanske igång. Imorgon måste jag börja ta ner julpyntet det börjar stå oss upp i halsen nu. Lika mysigt som det var för två veckor sedan lika trist är det idag. Går och väntar varje dag på att de ska ringa om trimbordet. Trimmade iof Tindra i fredags eller tog tassarna då var det som var kvar. Jag brukar inte ta allt på en gång utan lite var dag under en vecka ungefär så blir det inte så jobbigt. Nu ska jag trimma till Uffe han vill också bli fin. Undrar om det funkar med trimbord till han också=)

Inga kommentarer: