Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 30 december 2008

inte mycket

Har inte så mycket att skriva om egentligen. Går ju hemma och njuter av ledigheten och tyvärr blev uffe tvungen att jobba så jag har ju fått offra mig och äta frukost i sängen och titta på ett avsnitt av McLeods döttrar med tre hundar gosandes runt mig. inte klokt vad man får offra sig ibland=) Uffe avskyr att äta frukost i sängen.Tindra och Caspian busar numera konstant känns det som ibland undrar jag om det är två valpar jag har istället för en. Idag tog vi en långrunda i skogen utforskar lite ny skog som är mycket trevlig där hundarna kan springa lösa. Har börjat använda visselpipa till inkallning och det fungerar mycket bra.Gick och bara njöt av tystnaden och lyckan av att ha två underbara hundar som rusar omkring en. Jag har ine glömt Teddy men eftersom skogen inte är hans grej får han en gaturunda med matte helt för sig själv istället. Vi har haft turen att stöta ihop med mycket hundar på sistone och Caspian älskar dem alla från dobbishanen häromdagen till taxkillarna idag. Nyttig träning. Annars har ju nyårssmällandet varit igång ett tag. Något jag avskyr eftersom det var pga det som gjorde att vi fick avliva vår förra hund. Men en fördel är det att eftersom de smällt i ett par veckor redan och det trappas upp mer och mer så vänjer sig hundrna vid det. Tidnra och Teddy är helt oberörda Caspian var lite orolig första dagarna men nu lyfter han inte på ögonlocken ens. Så min livstes stämmer man ska hitta något positivt i allt. Imorgon är det nyår och vi ska inte fira något speciellt. Dels pga av hundarna och barnen behöver chaufförer under kvällen och jag tycker det känns bra att vara tillgänglig om det skulle vara något. Så det får bli mys isoffan med Uffe och ett gäng hundar inte fel det heller.

1 kommentar:

Katarina sa...

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!
Kramar från Katarina och Nanna.