Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 25 december 2008

jul igen


I vår familj pyntas allt!


Nu har vi precis kommit hem från årets andra julfirande i morgon blir det julafton igen inte illa tre dagar i rad=). Julafton firade vi ensamma här hemma. Vi vill gärna ha det så är så mysigt nu sen barnen blivit stora vi äter gott,spelar spel och ser julfilmer. Sen har vi som tradition att alltid åka till Uffes lillebrors grav och tända ett ljus skönt med lite eftertanke också. Caspian är allt lite undrande över vad som händer här hemma. Ett helt hus i förvandling och träd som bärs in och massa kulor och glitter och inte minst en go grantomte att smaka på.Men hans största huvudbry är annars den nya fodertunnan. Mat som står på golvet så nära men ändå så långt borta men han är smart den lilla filuren har redan lurat ut hur den ska öppnas och fått av locket tagen på bar gärning med nosen i tunnan. Får nog köpa en ännu högre. Kändes rätt mysigt igår när det var dags för Kalle vi har köpt en ny jättestor U-formad soffa till källaren och där satt vi hela familjen och alla hundarna utan att det var trångt och bara umgicks och myste Här är verkligen hundarna en del av familjen. Men vårt julfirande kunde slutat illa. Jag älskar ju levande ljus och hade en hel del tända men i ljusstakarna på matbordet hade jag ljusmanchetter med tomtar på och det började brinna i tomtarnas luvor. Uffe och jag var i köket och höll på med disken och barnen var i andra rummet när Mickan som tur är kommer och får syn på lågorna som börjat slå upp en liten stund till och det hade tagit eld i duken och vem vet sen vad som kunde hänt. Man blir allt lite skärrad men nu slutade allt väl som tur var men inga ljusmanchetter på mer. Givetvis blev det julklappar till hundarna Caspian fick en ljusblå mjukiselefant och grisöra,Tindra ett gult mjukislejon och grisöra och Teddy en nalle med tomteluva och grisöra. Köper hundarnas mjukisar på IKEA de är de enda som håller tuffa tag tycker jag. Caspian har gått och burit rundor på sin elefant idag så den var nog uppskattat.Jag fick så enormt fina presenter av man och barn att jag blev helt rörd eller vad sägs om digitalfotoram,rosa fårskinnstofflor nya Liza Marklund boken av barnen urtjusigt halsband och armband som består av 9 tunna länkar och två säsonger av McLeods döttrar av Uffe. Jag älskar presenter och för mig är tanken bakom det allra viktigaste men glad det blir man. Tack älskade ungar och Uffe. Idag har vi varit hos mina föräldrar och firat jul tillsammans med med mina brödrar med familjer. Hundarna fick faktiskt stanna hemma men mamma och pappas katt gillar inte hundar och det kändes inte rätt att behöva köra ut henne för att vi kom. Paket till hundarna fanns det med massor av gott? godis i,. Imorgon ska vi till svärmor och fira jul med Uffes bror och mamma och då ska hundarna med. Brukar vara jättetrevligt men sen har vi firat julen klart. På lördag är jag bortbjuden till en hund och matteträff. Ska bli spännande eftersom jag bara känner en till som ska dit och värdinnan så klart men mer om det då. Men kul ska det bli!

Inga kommentarer: