Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!


Jag brukar ju göra en liten summering över året som gott för mig och en målsättning inför kommande år. Året som gick var ju fantastiskt ur hundsynpunkt. Tindra började ju äntligen löpa i februari och efter två besök hos Loffe kom en underbar valpkull. Att ha valpar var något alldeles fantastiskt och samtidigt fruktansvärt jobbigt. Men det är all glädje man minns och en liten tår över det lilla liv som tyvärr inte fick fortsätta leva. Men fyra underbara.ljuvliga ,stabila,snygga ja i mina ögon=) helt perfekta valpar fick vi behålla där tre av dem fick komma det helt underbara hem där de har det så bra och Caspian som vi valde att behålla själv. Som ger oss så mycket glädje. Nästa stora grej ur hundsynpunkt var ju givetvis när vi nådde målet ,Tindra och jag att hon blev viltspårschampion. Inte illa både mamma och champion inom loppet av ett halvår. Så kul att nå vårt mål på tre raka ettor känner ju mer och mer att det är spåret som är det viktiga för mig. Det är ju verkligen en grej som helt bygger på samspel och där man måste lita på sin hund och lära sig läsa sin hunds signaler och framför allt det måste vara kul för hunden. Sen har det ju varit väldigt kul att ställa ut Caspian under hösten där jag även där tycker att vi haft fina framgångar med bra kritik från domare. Viktigt tycker jag som ett bevis på att man tänker rätt i sitt avelsarbete men egentligen det viktigaste av allt att det är en trevlig familjehund som är till glädje för sin ägare och det är ju dem allihopa. Planerna för året som kommer har börjat ta form. Nu i vår har jag redan tre kurser/utbildningar inplanerade förutom viltspåret där jag kommer att träna med Tindra för att hon tycker det är så kul och ev om vi får svar från SSRK någon gång försöka avancera och träna till SM-kval. Men tyvärr efter antal mail från mig och en spårvän vägrar de maila svar till oss vilka kritierier man ska uppfylla så ett mål är att få svar från dem. Sen är ju målet med Caspian att han ska klara anlagsprovet ev också öppenklass prov och en 1:a på utställning. Jag siktar inte högre på utställning utan allt ev annat är en bonus och har inte heller högsta prio för mig. Nummer ett för mig är att ha kul med min hund! Det var min lilla nyårsammanfattning och tyvärr avlsutar jag själv året mindre kul med ont i halsen ,feber och förkyld.
Gott nytt år!!

Inga kommentarer: