Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 7 december 2008

söndag morgon






Som vanligt har jag ingen Uffe hemma denna helgen heller. Han har inte varit hemma en enda helg sen i somras pga av min brors ridhusbygge men jag är nu lovad att det är bara två helger kvar innan det är klart. Vi får väl se. Jag har precis gått över alla hundarnas klor och klippt dem. Inte min favoritsyssla men ett måste minst en gång i veckan. Om en stund ska jag ut med Tindra och Teddy sen ska jag och Caspian åka och hälsa på min mormor som nyligen flyttat in på ett äldreboende.
Nyss hemkommen från besöket hos mormor glädjen i hennes ögon är värt allt. Min mormor har bott på bondgård hela sitt liv och saknar sina katter jättemycket och blev överförtjust i Caspians besök.
Caspian är ju van att jobba som servicehund så tänkte att det var utmärkt för honom att åka med.I eftermiddag väntar långpromenad med Gunilla och Ceasar. Alltid lika kul! Sen måste jag gå över Tindras päls. Hon badades i onsdags men med detta blöta väder känns det som om hon aldrig är riktigt torr. Tassarna behöver trimmas men eftersom hon är ute med jämna mellanrum hela dagen är de alltid fuktiga verkar det som.Vill ju inte klippa i en blöt päls. Fast hon är rätt söt som en liten nallebjörn också.

Inga kommentarer: