Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 13 december 2008

Lucia











Snart jul och jag har en miljon saker att göra och gör ungefär noll av dem. Blir trött bara jag tänker på allt men det blir jul ändå=) Idag har Stoffe bakat lussebullar som blev hur goda som helst, Camilla och kusinen Hannah 6 är kom på besök innan vi skulle på lucia soarè och det gillade mina hundar. De älskar barn allra helst Tindra och Caspian. De gjorde allt för att få Hannas uppmärksamhet. Häromdagen gick vi skolgården när barnen hade rast och blev omringade av en 20-25 barn som alla ville klappa dem en situation som egentligen är väldigt stressande för hundarna men inte mina de är höjdpunkter för dem. Härligt tycker jag! Tindra har blivit sitt busiga jag igen. Det är fullrulle på henne och Caspian igen. Leker mycket ute och det är ett jäkla liv på dem fördelen är att jag har mycket trötta hundar inne. Idag har jag varit på tradision senlig lucia soarè på simklubben. Mikaela var med i fackelsimmet i år. Jättevackert att titta på barnen är så duktiga och lägger ner massor av tid för att det ska bli bra. Imorgon vänta långpromenad i skogen med ett gäng hundvänner. Hoppas bara snön och kylan håller i sig. Ikväll kommer Daniel hem och det ska bli så skönt att ha familjen samlat kring sig ett tag men först ska jag njuta av några helt ensamma timmar. Uffe,Stoffe och Mickan har kört för att hämta Daniel och de ska direkt vidare till bion men det var ingen film jag var sugen på utan jag ska njuta av lite egentid.
.

Inga kommentarer: