Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 4 januari 2009

trots

Idag bestämde jag mig för att trotsa min envisa förkylning och ta en härlig långrunda med hundarna i skogen innan vi skulle fira Mikaela. Vi hade - 8 grader strålande sol ja helt enkelt underbart.En lång härlig runda blev det och Caspian och Tindra sprang rundor och njöt. Jag hade gamla dåliga kameran med mig så inte bästa kvalitet men lite bilder blev det. Inte lätt att få hundarna att vara stilla när det spritter i benen på dem så det blev små filmsnuttar i stället. Tänk vad skönt man bor ändå med skogen så nära. De enda vi mötta var ett annat par med hund som var kopplad men mina springer inte fram så det känns rätt bra . Det blev att vi pratade lite och då gick Caspian fram och ville få igång henne på bus men fick nobben det var en svartsjuk dam som inte ville dela med sig av matte och husse och han fattade vinken. I eftermiddag har vi haft släkten här på kalas för Mickan som fyller imorgon och Mickan hade bestämt att det skulle bli muffins och munkkalas. Så hon startade tidigt i morse och bjöd på 7 sorters muffins, vaniljmunkar,hallonmunkar och glaserade munkkransar.Inga gäster gick hungriga utan sockerhöga från bordet idag. Närdet bra återstod min lillebror med flickvän beöt vi oss för att spela lite sceneit ett spel till x-box som går ut på att man ska svara på en massa frågor om film Ett jättekul spel! Ikväll har vi ätit pizza hela familjen samlad för sista gången denna jul med våra bonusbarn Adam och Alex som också är Mickans pojkvän. Så mysigt att umgås allihopa och härligt med alla hemma.

g

1 kommentar:

Katarina sa...

Ser ut som Nanna som springer där ihop med Caspian! ; )
Caspian har visst vuxit om Tindra - för visst är han större? Eller är det kanske valppälsen som gör att han ser större ut? (Jag tyckte Nanna krympte en storlek efter trimningen...)
Kram och krya på dej!
Katarina