Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 2 januari 2009

förkylt

Är fortfarande förkyld ,smårfebrig och allmänt risig. Synd eftersm vi har kanonväder -8 i morse och sol.Orkade bara ta slingan i skogen med hundarna. Caspian är lös hela tiden och vi tränar med visselpipan på inkallning och det fungerar bra.Önskar man varit lite piggare och kunnat utnyttja vädret bättre. Men hundarna får väl också ha lite jullov tror jag såna här lägen det är bra med trädgård. Kan ju säga att Caspian med sin tjocka valppäls stormtrivs i kylan. Tindra och han är ute i trädgården och busar hur mycket som helst och bra njuter av livet. Kul att studera dem i fönstret. Jag har beställt en ny liten kompaktkamera med en massa kul finesser ,knallrosa som är lätt att ha med i fickan så jag kan plåta lite mer när vi är på promenader.Ett jätteklipp var det halva priset så den gick på 1500kr och program för att snabbt föra över bilderna /filmerna direkt in i bloggen så jag hoppas få mycket glädje av den. jDen kom idag och jag har inte ens orkat gå ner och hämta ut den.Var däremot tvungen när Uffe kom hem från jobbet att ta en vända på stan och köpa presenter åt Mickan som fyller 17 år på måndag. Hade lite kvar att fixa. Ikväll blir det taco kväll med alla barnen inkulisive pojkvänner och vänner. Kul med huset fullt och att jag slipper laga maten=) Imorgon då ska jag vara pigg igen har jag bestämt. Tjingeling

Inga kommentarer: