Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 21 januari 2009

Uffe avslöjad



I måndags när jag skulle ner och hämta min jacka satt Ufe och tittade på t och vad tittade han på ? jo Mannen som talar med hundar så jag gjorde honom sällskap. Så var det något som dök upp i programmet och då säger han missade förra avsnittet men så kom något annat och då sa han att det var något som varit med tidigare. Jag var som ett levande frågetecken han har aldrig någonsin nämnt att det är ett program han brukar följa troget. Idag samma visa kom hem efter att varit ute med hundarna då har han spelat in avsnitt som han sitter och tittar på. Man ska aldrig sluta förvånas när jag tittar brukar jag sitta vid andra tv men jag är ju så dålig på tv tittande. Idag skulle det blivit cockerpromenad men den blev uppskjuten till imorgon men Caspian har jobbat hela dagen idag istället. Första gången han är med mina fyra timmar som jag jobbar. Behöver jag säga att han blir bortskämd? Och att han vet vart han ska leta smulor? men det är mest gurka och morötter han bjuds på. Idag fick han själv följa med en i personalen upp på avdelning hon fick locka med honom med hjälp av en pepparkaka och för mat sviker man även matte. Men det hade gått så bra och han hade varit runt och sagt godmorgon till dem i deras sängar. Min mormor som flyttat in tycker ju givetvis det är extra kul och vill gärna behålla honom inne hos sig på rummet. Sen är det positivt för omsättningen i kiosken ökar markant då personalen har många ärenden dit när Caspian är med. Det är ju inte dumt att kunna busa och kela lite också. Sen kan han samtidigt lugnt ligga på golvet inne i trånga kiosken när jag håller på med sådant som kräver min fulla uppmärksamhet. Behöver jag säga att det är en trött hund med hem.

Inga kommentarer: