Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 11 april 2010

mycket i helgen

Startade lördagen med en gigantisk sovmorgon till 09,35 minns inte när jag sov så länge sist men ack så härligt. Vi har haft  underbart vårväder i helgen och faktiskt så städades gräsmattan ren igår!Jag och hundarna var ute mesta delen av dagen härligt härligt! På kvällen blev det bio i Helsingborg. Daniel bjöd ut mig/oss men det slutade med att hela familjen hängde på + Mickans pojkvän ,Stoffe tog tåget ner från Halmstad så en kul kväll i Helsingbog hade vi . Tycker det är kul när ungarna vill ha oss med och vi kan umgås och ha roligt. Idag blev det också sovmorgon men "bara" till 8,30 . Strålande väder och en rallybana stod på programmet. Caspian och jag har latat oss hela vintern men premiären gick ok.



I nybörjarklassen ska man ju ha koppel på men inte nu i fortsättning så det var även det premiär. Mickan filmade oss en snutt
 
Finns nog hopp. Nu har vi inte anmält till kurs i vår men hösten kanske.




Tindra fick också prova på rally och när hon insåg att man fick godis när man gjorde som matte ville då tyckte hon med det var kul
I eftermiddags var det dags för ta igen gången på unghund/klickerkursen



Inte många som går på kurs med så fin bakgrund. Mickan och Lowa var jätteduktiga. Lowas största problem är att gå fint i koppel. Kontakt och inkallning är inga problem.

Problem hade däremot jag. Väldigt fin miljö att träna i men störningen var enorm för Caspian för vem vill träna när det finns ankor?

I vissa moment var han jätteduktig han har stor potensial men att bryta honom är inte lätt. Caspian gillade nog pausen allra mest.

Blev jättekurs sugen men har bestämt att spåra får räcka nu vår och att skjutsa Mickan och Lowa på deras kurs.För det finns ju faktiskt lite andra saker än bara hund att göra även om det är svårt att tro ibland.Men vi har några intensiva helger framför oss och jag ska ju lära mig att ta det lite lugnare i tillvaron=)
Ikväll är det trötta hundar här hemma Caspian och Lowa delar saccosäcken
Sist men inte minst vill jag skicka ett stort GRATTIS till min underbara uppfödare som fått jättefina valpar. Gå in och kika

8 kommentarer:

Madde sa...

Vad duktiga ni är som har gjort en egen Rallybana. Vad har du för något som du sätter skyltarna på?

Sandra sa...

Snyggt jobbat!!!! :)

herman sa...

Vad duktig han är!!
Djupt imponerad!

Grabbarna boys sa...

Ni är såååååå duktiga du o Caspian.
Visst är det kul med rallylydnad??
Härliga små filmsnuttat också.
Ha det så bra.
Kram!!

Malin sa...

Visst är det underbart när ens barn faktiskt vill umgås?! Vår 19-åring kom ut häromdagen och vi grillade, pratade, såg på film och hade det jättemysigt.
Hjälp vad duktiga ni är med er träning och kul att se hur följsam Caspian är!
Du, jag blir jätteglad av dina långa kommentarer så det är bara att skriva på :-)!
Kram Malin

annette sa...

Vad duktiga ni är, fina bilder.

Susann Larsson sa...

Vad han gick fint. ni hade ju jätte bra kontakt:)

Malin sa...

Håller med dig ang. dagis, jag vill ha honom hemma så länge det bara går men har hela tiden känt mig motarbetad av min omgivning. "Dagis är SÅ bra för barnen, det är absolut nödvändigt osv så till slut kapitulerade jag, jag gav upp och vi skrev in honom. Tom Magnus tyckte då att han skulle börja. Men han har ändrat sig nu och det känns underbart att bestämma själv, följa sitt hjärta. Skulle inte barnen, i den åldren, ha det bäst hos sina föräldrar? Eller hur!! Klart dom har! Om man nu råkar ha den möjligheten menar jag. Skönt att ni hittade en sån kanonlösning när era vara små.
Hoppas du får en skön tisdag,kram Malin
Ps.mina är inte heller så korta ;-) Ds.