Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 30 mars 2011

Abslout inte hund

Känner att det är dags att dela med sig efter flera dagars diskussion i media om svininfluensa vaccinet och dess biverkningar.
Som jag skrivet tidigare i min blogg att jag fått ta över mycket av Lowas träning mm pga av Mickans sjukdom.
Och ja det är Narkolepsi hon drabbats av troligen pga av vaccinet.
För hennes del bröt det ut i början på juli och vi trodde hennes trötthet berodde på mycket jobb. Men tröttheten blev inte bättre.
Även humöret påverkas och när skolan började blev det tufft. I september togs första läkarkontakten på vårdcentralen där läkaren tyckte tonårströtthet och uppror. Tog en massa provar som visade att hon är fullt friskt. Men jag är som jag är och jag nöjde mig inte. Han kunde ta hur många prov han ville för något var fel. Enskilt samtal med Mickan ville han då ha där han ställer frågan: tycker du verkligen att du har något problem med detta. Som tur är har Mickan också mål i mun och svarade ; annars hade jag inte varit här. Till slut fick vi remiss till neurologen som remitterade vidare till Lund där en MLT-test (multipel sömnlatenstest) och den visade klart och tydligt vad det var hon hade. Mickan har haft tur för när väl remissen kommit iväg så blev hon kallad i november fick sedan en påskyndad remiss och MLT gjordes i dec och i januari blev hon insatt på medicin som definitivt inte är fri från biverkningar.Nu i april ska göras en bedömning om hon kommer att få fortsätta ta sitt körkort som legat på is sen i somras. Även andra stora frågor är vad ska man söka för högskoleutbildning? Mickan har fått tänka om vad hon vill bli. Tanken på ett aupair jobb känns avlägset något hon ville göra för att fördjupa sig i engelskan. Henns plan var att söka lärarutbildningen med inrikting språk. Men att jobba som lärare kräver mycket kraft ork och tålamod.

detta skriver jag inte som en tyck synd om Mickan blogg utan bara som mitt lilla inlägg om hur det är vara drabbad och omgivningens ibland totala oförstånd hur det är att vara drabbad och som anhörig att står bredvid och hjälpa när allt rasar. För att inte tala om min och Uffes ånger över att vi övertalade Mickan att ta sprutan. Livet blir helt enkelt inte som det var förut..... men vi stöttar oss med här hemma att vi har varandra och att det finns saker som är värre vi har Mickan kvar hos oss det är ingen dödlig sjukdom.
Kram på er alla

16 kommentarer:

Heléne sa...

Kära, kära Carina! Jag blir mållös när jag läser vad som drabbat er. J..la influensa och j..la vaccin. Man gör ju som vetenskapen säger - man vaccinerar sig - och sen blir det sju resor värre. Man blir förba..ad att det inte testats ordentligt innan man sätter igång en stor massvaccinering.
Sköt om er och krama Mickan från mej!

Drömflocken sa...

Fruktansvärt, jag är själv emot vaccinering och dessutom väldigt spruträdd.
( jag övertalade sonen att vacc, sej och han har haft en himla tur, han blev bara dålig i flera veckor efter, MEN han blev frisk igen)
Det är inte klokt att det kan bli så här.
Va rädda om er!!!

Sandra sa...

TUSEN KRAMAR!!! vilket jävla skit!

Drömflocken sa...

Du är jättevälkommen vilken dag som!!!!!!!

Katarina sa...

Vad ledsen jag blir av detta. Naturligtvis vaccinerar man sig när larmet om en pandemi går, och givetvis förväntar man sig att vaccinet är väl utprovat. Och sedan händer detta. Stor kram till er alla och särskilt till Mickan!
Hoppas verkligen läkarna hittar en riktigt bra medicinering.
Kram!
PS Läraryrket ÄR krävande - fråga mig som nästan inte orkar efter vår stora förlust. Men KANSKE kan speciallärare vara något? Då jobbar man med några elever i taget...
Kram igen!

Susann Larsson sa...

Så himla trist:(

Freja Phaléne sa...

Usch vad tråkigt... Min husse har också något knas och är trött hela tiden men kan inte sova... Hyfsat tramsigt det också... Hoppas hon blir bättre!!! Phalénekramar

Madde sa...

Usch! Vad tråkigt, finns det något värre än att se sin abarn må dåligt. Tänker på er.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag halkade in på den här bloggen via Evas blogg och ditt inlägg blev som ett slag i bröstet. Jag hoppas verkligen att ni hittar ett bra sätt att leva med detta och att ni möts av förståelse och kunskap när ni behöver hjälp i vården. Håller med Katarina. Det behövs duktiga speciallärare och det kanske kan vara något.
Ulf

Elon och Linus matte sa...

Jag har också varit otroligt trött sedan jag fick mina sprutor. I och för sig var jag trött innan, men nu är det jättejobbigt och dåligt humör är jag på m.m Jag har istället fått medel för deppression. Tänk om det är biverkan av sprutorna ändå ? Vem tar man upp en sådan sak med ?

Malin sa...

Jag vet knappt vad jag ska skriva, är bara glad att hon har dig som inte gav dig och krävde en utredning. Allt för många avfärdas bara och får klara sig själva utan diagnos oavsett vad det är. Vi har inte vågat ta dessa vacciner just pga att det så fort kom varningstecken och jag tycker dessutom man nu för tiden ska vaccinera sig mot allt, till slut slår ju kroppen ifrån.
Hoppas SÅ att hon kommer bli bättre och kunna få ett härligt, meningsfullt liv trots detta!
Kramar

Anonym sa...

Som ni har kämpat för en diagnos och så jobbigt det varit för er alla men främst för Mikaela... jag önskar er och framför allt Mikaela all lycka ni kan finna och att ni har fortsatt gott mod att kämpa vidare.
Ann-Sofie
En storpudelägare med hjärtat på rätta stället!

Anonym sa...

Kramar från Finja

Anonym sa...

Så tråkigt! Man gör ju vad som helst för sina barn! Vi vacinerade oss hela familjen! Man tror ju att man gör rätt för svin influensan ville ju man ine ha!
Hoppas de finner någon medicin så hon blir bätte!
Ha en fortsatt skön helg

vov vov Ricco & Alfons å Towe

herman sa...

Stackars er! Vi vågade heller inget annat än att vaccinera våra barn. Hur ska man veta vad som är rätt? Då tänkte man bara att hur ska man förlåta sig själv om de får svininfluensan?
Med tanke på så många som har blivit drabbade av detta så får man hoppas på att de kommer på något som lindrar. Många kramar från Monica och Herman

Anonym sa...

Mina tårar trillar här, detta vaccin som var helt ofarligt enl alla och som vi alla litade på,alla gjorde det Carina, så ni har inte gjort fel utan helt rätt som tjatade om sprutan, jag gjorde också så. Tänk att ett enda litet stick kan förstöra så mycket, blir så ledsen. Blir arg också, att myndigheter kan gå ut med falsk information. Det hjälper ju inte nu utan det känns skönt att dotterna har allt det stöd hon har ifrån er, det är värt allt för henne nu. Många kramar ifrån
Marie