Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 27 december 2007

hundshopping

Fast inte levande hundar utan tillbehör=) Idag bestämde familjen sig för att åka till Lund och mellandagsfynda. Uffe som vet att jag ofta varit inne på Satchmos sida en stor djuraffär som även har webshop och brukar vara på utställningar, tyckte att vi skulle köra dit också. Det tackar man ju inte nej till. Har länge kollat på ett trimbord där som är höj och sänkbart "bara" 2795kr. Var väldigt nyfiken på hur det såg ut live. Tyvärr hade de inte den storleken hemma som jag vill ha men kunde kika på det runda. Var så jättefint och priset var med galge ,korg under till grejerna och antiglid matta. Uffe såg hur ha begäret lyste ur ögonen på mig så det blev att vi beställde ett som kommer hem om ca 2 veckor. Så glad jag är!!! När vi ändå var i shoppingtagen köpte vi nya skålar åt hundarna. Två cocker spaniel skålar i plast Petra har sådan och den är jättefin. Vi tog till Teddy också för hans öron hänger ju också ner. 1 rostfri non spill vattenskål,nya fingertutor som är till hund,1 burk plaque off (Uffe råkade välta ut burken vi hade) gröna bajspåsar och nytt balsam. Kastade längtansfulla blickar på bia bäddarna i rosa och ljusblått men det fick stanna vid längtan idag. Djuraffären hade precis flyttat in i nya lokaler på 800 kvm allt var så organiserat och fint. Riktigt kul att gå där. Ska fråga om Petra vill följa med och hämta bordet för vi har tidigare pratat om att köra dit. När vi sen skulle shoppa vidare inne i Lund som är en fantastiskt mysig stad hade mitt köpbegär försvunnit och var så nöjd så med att hjälpa Mikalea i sina inköp. På hemvägen föreslog jag Uffe att han kunde bygga om vårt uthus till trimrum men han tyckte att jag kunde ta ett av killarnas rum när de åkt. Hmm tror inte de vill dela rum med hundhåren. Annars går jag fortfarande och väntar på löp nu kan hon sätta igårn precis när hon vill för nu krockar det inte med några helgdagar och parning.

Inga kommentarer: