Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 17 december 2007

Tur till Vedema




Idag har hela hundgänget varit i härliga Vedema på promenad.Maria.Wiggo,Mioa,Hilkka,Zita,Petra,Lady också jag och Tindra. Teddy fick stanna hemma så han inte blir alltför smutsig innan hans stygn ska tas vilken ska ske inom närmsa halvtimmen. Min svägerska Camilla ska göra det hon skulle kommit inom efter jobbet men glömde det och är på väg hit nu.Vedema var härligt. Vi har ju kallt fortfarande. Märks att Tidna känner sig hemma där hon tar ibland lite för långa rundor för mattes smak men är aldrig borta länge och sällan utom synhåll. Men hon vet ju att där brukar det finnas en massa goda spår att lukta på så det är ju bäst att kolla att det inte finns något man missat. Tindra är verkligen förtjust i Mio blir så busig när han är med.men det är så skoj att se hela gänget komma så bra överens och direkt acceptera "nykomlingar" .Jag hade tur för jag var där i jobbet också skulle fixa mossa till mitt julbord på jobbet. Jag brukar bygga upp en julstad där varje jul och nu gick det snabbt med 4 som plaockade. Tack för hjälpen! Detta blev väl sista turen innan jul som vi hann ut men på onsdag ska jag följa med Camilla (inte svägerskan hundkompis)hem till Petra för hon vill kika på valparna. Har precis kommit hem från vetrinären. Teddy ville inte alls att vi skulle ta några stygn.Camilla tog de på magen på han men de resterande på pungen var omöjligt. Han vände och vred på sig och blev mer och mer stressad. Så jag ringde "vår" veterinär som vi åker till för vaccinationer mm. Han frågade om vi kunde komma 19,30 inga problem sa jag . Han ville först prova att ta dem vanlig men Teddy var inte mer hjälpsam där så det blev att ge honom lugnande och lite smärtstillande sen gick det hur bra som helst=) Inte ville veterinären ha betalt heller det kallar jag service eftersom det inte ens var där ingreppet gjordes. Utan det var bara välkommen tillbaka en annan gång. Så nu har jag en sovande Teddy med mig hem men väldigt skönt att ha det avklarat. Det trista för Teddy är att han får ha struten ett par dagar till innan stygnsåren dragit ihopa sig.

Inga kommentarer: