Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 26 december 2007

jul

Då har man firat julen klart i år med. Vi hade bestämt att ha "ego"-jul i år dvs att Uffe ,jag och barnen skulle fira ensamma utan att åka till släkten eller ha de här. Man vet ju inte hur länge det dröjer innan barnen har egna familjer. Så julafton gick i lugn och mys takt. Enda gången tv var igång var till Kalle på eftermiddagen. I vår familj kommer alltid tomten med två familje paket på morgonen det ena med en julfilm i och det andra med ett spel i. Eftersom vår famlij är inbitna Uno-spelare hade tomten med sig det nya Uno-spinn iår. Väldigt roligt som vi spelade under kvällen med mig som vinnare!!! Hundarna fick bara paket med tuggvänliga saker vilket de tyckte var väldigt gott. Teddy öppnar ju sina paket själv för att sedan gräva ner innehållet någonstans inomhus medan Tindra ligger med sitt paket bredvid sig tills någon öppnar det åt henne.
Igår hade vi o andra sidan nästan hela tjocks släkten hos oss. Tack o lov är vi ju inte så många men vi blev iallafall 16 pers. Även då julklappar åt både hundar och katter. Tindra gillade Teddys grisöra bättre än sitt godis så det snodde hon och käkade upp. Vi ger även julklappar åt släktens husdjur så det blir ju några stycken. Hundarna tycker det är toppen när huset är fullt av folk. Alla barnen är ju hemma nu till trettonhelgen och igår kom Daniels flickvän ner från Göteborg och stannar även hon till trettonhelgen. Mickan har ju Anton här och Stoffe är singel men gud så gott att ha dem hemma. Mycket kramar just nu gäller ju att passa på snart är de borta igen. Idag var det tänkt att vi skulle till Malmö och shoppa på julrean men orken svek oss så Mickan åkte med Anton istället. Jag har börjat läsa i min julklapp. Inte en enda julklapp fick jag med hundanknytning inte heller något paket från guldfynd vilket nog är första gången. Men snäll har jag nog varit för fina paketer fick jag. Jag fick boken om Per Gessle . Är ju gammalt Gyllene tider fan och har i princip det mesta som släppts av dem och av Pers soloskivor. Tyckte att om Tindra fick valpar kunde ju en heta Per Gessle inte populärt=) Sen fick jag två säsonger av Gilmore Girls som jag precis upptäckt. En egen dvd med kortläsare för minneskort. .Brukar låna Daniels och ha till tv i sovrummet när inte han är hemma. Nya Lars Winnerbäck skivan av Daniel,ljuslykta av Mikalea och en annan film The Holiday av Christopher.Tycker julklappar är kul!

Inga kommentarer: