Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 6 augusti 2008

Bättre


Känner mig lite bätte idag men är så trött.
Tyckte synd om hundarna igår kväll som inte fått någon runda så jag tog Caspian och Tidnra på en skogsrunda. Första gången Caspian fått följa med oss ut i skogen. Jag hade honom lös hela tiden och han följde mamma Tindra överallt. Vilket tålamod hon har han var på henne hela tiden och skulle nosa precis där hon nosade och gå där hon gick och hennes koppel var jättekul att jaga. Jag vågade inte koppla loss Tindra för det hade nog blivit för jobbigt för Casian att följa henne då. Men Tindra bara gick på och lät honom hållas. När vi kom hem var Caspian helt vild. Jag beslöt mig för att röja lite av stormröran som blivit på altanen. Blöta dynor,nerblåsta krukor mm. Caspian tyckte det var läge för ett bad så han hoppade i sen sprang han runt poolen och blommorna de som fanns kvar de var ju perfekta att bita i. Elinor och jag höll på att bli tokig på honom. Sen var vi tvungna att tömma poolen på lite vatten och jippi vad kul tyckte han ett vattenfall att springa igenom. Men trött blev han i allafall.
Idag fick först Tindra och Teddy en lång härlig runda.tror tom att Teddy uppskattade den för han gick faktiskt och stannade inte hela tiden. Tindra fick springa lös ett tag också vilket hon uppskattade. Sen bytte jag hund när jag kom hem och tog Caspian på runda. Han är jätteduktig på att gå i koppel
När vi kom hem frågade jag Daniel om hjälp med att ta veckokort. Han är ju faktiskt en duktig fotograf så varför inte utnyttja det. Blev nöjd i dag med bilderna på min lilla korv=) När vi tagit en serie skulle jag kolla igenom dem ifall jag blev nöjd för annars skulle vi fortsatt men Caspian tyckte nog det varit jobbigt så han svalkade sig med ännu ett dopp så det var ju tur jag blev nöjd.

Inga kommentarer: