Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 18 augusti 2008

Valpkurs igen

Inte bästa vädret idag dvs ösregnmen som tur lättade det lite efter ett tag. Idag var det mycket koppelträning och liggoch sitt övningar.Lite för mycket kan jag nästan tycka då i alla fall Caspian lessnade efter ett tag och fick benen fulla av spring och inte alls ville som jag ville i alla lägen. Idag fick vi också prova på agillity alla hindrena förutom vippbrädan. Trodde inte att det var något som Caspian skulle gilla eller skulle ha fart till men så fel jag hade. Eftersom jag har en matglad kille gör man allt för godis. Ingen tvekan på något hinder och han tog "svåra" tunneln direkt och för säkerhetsskull tog han den två gånger om det skulle finnas något gott längs vägen han missat. Var faktiskt jättekul att se honom in action. Han kan min kille.Fick i hemläxa att lära dem rulla runt jag har inte alls hållt på med att träna Caspian på konster så det blir väl till att ta sig i kragen lite och börja träna lite mer. Men jag hade bestämt att denna gång när jag hade valp skulle jag njuta och inte drunkna i alla måste krav som jag kände när vi fick hem Tindra och det har vi gjort också och tränat på sånt som är viktigt i vardagen men det kanske är dags att bryta smekmånaden=) Det är i alla fall en mycket trött kille som somnat bredvid mig i soffan.

Inga kommentarer: