Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 15 augusti 2008

En helt vanlig fredag

Tycker min Tindra är så fin här!

Sista semesterdagen och hur kan den bäst avslutas? Jo med en lång härlig,rolig skogspromenad tillsammans med Gunilla och våra två gamlingar dvs Trix och Tindra. Som de njuter av att få springa loss i skogen. Jag hade borstat och fixat lite med Tindra innan men det var riktigt blött i skogen så ett tag trodde jag hon badat så blöt hon var men lycklig. Caspian tyckte det var lite konstigt ingen Ceasar med så han gjorde sitt bästa för att få igång Trix på lek som man kunde sucka lite och tänka "ska jag aldrig slippa små galna valpar"=)

Men hon är så snäll mot de små. Senare på eftermiddagen kom även Ceasar på besök och då blev det full rulle på killarna. Tindra däremot har tröttnat en del på att busa med bägge tycker nog det räcker med Caspian för killarna blir ju större och större. Men det är så kul att se dessa två tumla runder ena gången är Caspian pådrivande för att i nästa vara Ceasar. Ingen som är ledaren utav dem utan de är precis jämställda. Ceasar får mer och mer valppäls för var gång jag ser honom alldeles mjuk och under till är det en mörk härlig röd som kommer. Sätter in lite bilder också.Teddy har hittat en plats där man får lugn och ro. Hans favvoplats just nu.

Fast oftast ser konstellationen ut så här

Uffe som ger hundarna godsaker och en glimt av nya trädäcket.

1 kommentar:

Katarina sa...

JA! Tindra är jättefin!
Kram Katarina