Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 27 augusti 2008

Regnet öser ner

Titta så fin jag blev!


Vi har fått en tidig höst känns det som. Idag har det regnat i princip hela dagen. Jag har ännu inte köpt någon regnoverall åt Caspian eftersom han växer så snabbt men kom på den briljanta idèn att leta fram Tindras gamla och sy om den. Har aldrig gillat benslutna på den det har varit lätt att trampa in benen i den och pälsen har tovats sig. Har varit på och pillat på den innan men varför jag inte gjort vad jag gjorde idag är obegripligt. Jag kapade bensluten och sydde fast mudd i stället. Blev helt perfekt! Overallen är lite stor för honom men det funkar och på kvällsrundan fick Tindra ha denna och Caspian låna hennes Hurrta overall som är mer figursydd. Inte protesterade han heller! Caspian har idag varit med på både morgon och kvällsrundan och han är så följsam att jag inte behöver använda koppel på honom. Hoppas det håller isig.Går till och med att kissa med den på!

1 kommentar:

Katarina sa...

Så fin han ser ut i sin overall!

Hur långa rundor låter du Caspian gå? -Jag fick höra på vår valpkurs att jag har låtit Nanna gå alldeles för långt. Känner mig riktigt hemsk - men hon är energisk och verkar stark... har älskat sina promenader. Hoppas verkligen inte jag har gett henne några framtida men!

kram Katarina