Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 3 augusti 2008

Caspian på kalas

Idag skulle vi på kalas hos min bror Henrik och hans sambo Jonna. För att Caspian skulle bli riktigt fin och kanske för att han var rejält smutsig så blev det duschen på morgonen. Duscha är väl ok tycker han men den förskräckliga fönen kan vi ju låta bli. Men lite tog jag med den ,klippte klor och tasshår och sen kamma han torr. Tror han brås på mamma Tindra som också avskyr fönen.Men fin blev han i allafall. Min bror bor mitt ute på landet och har hästar och katter vilket var mycket spännande. Att där sen fanns lite småbarn också gjorde ju inte saken sämre. Så Caspian hade det hur härligt som helst massor av gräsmatta att utforska , hallonsnår att dyka in i och smaka av och så hästarna som var så spännande. Det är världens snällaste hästar som älskar hundar men jag ville inte låta han springa in till dem för de är ju trots allt ganska mycket större än honom.Men hälsa på dem det fick han.Det var bara han med idag igen för att träna och han förvånade alla med sitt lugn. När vi satt inne och åt då la han sig för att sova ,sen nosade han rundor lite ingen kunde tro att det var en 14-veckors valp vi hade med oss. Barnen som inte var så hundvana var han så försiktig mot och lät sig klappas och gosas med så mycket de bara orkade gärna i ryggläge som är hans favorit läge.Som vanligt har man inte kameran med utan ett dåligt mobilkort blev det.

1 kommentar:

Katarina sa...

Fönen är väl oundviklig i utställningssammanhang, så Caspian får väl vänja sig... ; )

Jag har klippt pälsen mellan Nannas trampdynor ett par gånger - skall jag klippa pälsen uppe på tassarna också eller skall den vara kvar tills första trimningen, tycker du?
undrar Katarina