Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 21 augusti 2008

Mycket nu


Tindra och Caspian


Varit mycket hund de sista dagarna och lite tid över till annat sen har man ju börjat jobba också. Men vi har i allfall fall fått tillbaka datorn rejält uppfrächad med lite nya program så det blir till att lära sig på nytt. Men iallafall i tisdags eftermiddag körde jag och Caspian ett övningspass med att träna in vår läxa. Rulla runt är inte lätt för en tjock korv som han och att ligga kvar är inget han prioriterar men skam den som ger sig. På kvällen åkte jag först och hämtade Ceasar sen till hämtade jag Gunilla på hennes jobb för vi skulle på utställningsträning. Ett helt gäng taxar också vi. Vi blev hårt drillade i nästan två timmar både hund och förare. Massor av nyttiga tips om hur både jag och min hund visar oss på bästa sätt. Behöver jag säga att Caspian var helt slut när vi skulle hem. Sen igår var det dags för spårkursrepetion. Så nu är varenda helg bokad fram till mitten av oktober. Igår fick Caspian också bada och han verkade nästan njuta av det men fönen struntade jag i utan jag kammade honom slät istället. I helgen är det ju dags för hans första utställning och fjärilarna i magen börjar göra sig påminda. Men nu är han så fin och slät och pälsen blänker på honom. Han har också tappat alla framtänderna med bara ett par dagars mellanrum. Jag har inte tagit några ståkort eller växakort för tiden har inte funnits men lite "spontankort" kommer här:

I Simones trygga och proffsiga händer vid trimningen.

Gunilla med två snygga killar på Kennel Cockett. Pablo och Amigo

Maten få vi numera ha på hög höjd för detta ha Caspian kommit på att man kan göra Tindra och Teddy är så väluppfostrade att de inte äter förrän de fått ett varsågod så de stackarna satt i bakgrunden och tittade när Caspian frossade vilket inte varade länge för dumma matte gillade inte alls vad han gjort.

Snyggingen framifrån med ett älskat ben i munnen.

Och ett från sidan

en bild på våran "bortglömda" katt Simba som lever sitt liv helt efter sin egna regler.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag tycker det skall bli så spännande att få höra allt om utställningen!
/Katarina