Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 17 mars 2009

äntligen en cocker

ÄNTLIGEN jag har ingen new foundland valp längre utan en stilig cockerkille i allfall i mina ögon. Som ni förstår har Caspian blivit trimmad idag. Kylle gjorde ett jättejobb med honom och hans päls har börjat släppa. Där är mer kvar på benen som ännu sitter hårt men mycket är borta och han har numera ett förbröst inte bara päls och vinklar har kommit fram och en hals. Han är bara så fin.Tack snälla Kylle för ett jättejobb. Det tog 4,5 timmar och han var så duktig och tålmodig. Trodde inte att han skulle vara så lugn utan hade förväntat mig lite mer protester. Visar vilka lugna stabila killar "jag" har för Ceasar var precis lika dan. Sen fick jag hälsa på de små 5 dagars valparna så små och så söta.En stolt mamma Candy visade upp dem tillsammans med mormor Jackie. Hade en jättetrevlig och lärorik dag idag. Behöver jag säga att jag hade en trött kille med hem. Har inte tagit några bilder än orken räckte inte så långt idag.

Inga kommentarer: