Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 30 mars 2009

träning

Ikväll har våren kommit till skåne. Jag har precis kommit in efter att varit ute i 2,5 timmar med hundarna fast jag delade på dem för jag ville träna med Caspian. Gäller ju att ta till vara kunskaperna från helgen. Var så kul ikväll. Caspian svarar så bra på träningen och t.om inkallningen fungerade utmärkt med Gerhards metod.Riktigt duktig var killen nu ska vi bara träna in lite mer tempo i ställandet och finslipa detaljerna. På kursen hade vi 7 sekunder på oss att ställa upp hunden så det är ju ett mål att sträva efter men jag märker att Caspian direkt vet vad jag vill. Kul! När jag sen gick med Teddy och Tindra så bilen som kör och sopar gatorna(säkert vårtecken) körde upp bredvid oss och stannade ut hoppade chauffören för att börja kela Tindra. Han hade tidigare haft en cocker i Tindras färg fast en hane. Man blir ju allt lite förvånad men ganska kul.

Inga kommentarer: