Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 12 mars 2009

torsdag

Inte mycket bloggande denna veckan tycker inte jag gjort så mycket men ändå rullar dagarna på. I måndags var jag och Gunilla och hälsade på Kylle som bla har en halvsyster till Tindra . Vi hade en jättetrevlig förmiddag och Ceasar fick en fin trimning av sin päls. Han blev så fin!!!På tisdag är det Caspians tur.Det ser jag fram emot.Idag har Caspian varit och jobbat. Han är överlycklig av att få vara med och så duktig att hålla kontakten med mig fast han har lärt sig att avdelningen närmast där jag sitter uppskattar hans besök mycket och personalen där är överfötjusta av att ha han där så dit brukar han smita för att städa köksgolvet. Idag fick jag skämmas rejält för honom Annika hade köpt toscakaka och bjöd på till fikan. Men alla håller ju igen nu för beach 2009 så den blev inte uppäten utan låg kvar på bordet. Något Caspians inte missade och såg som sin plikt att råda bot på. En stund senare när rasten var slut och fikarummet var tomt blev han tagen på bar gärning ätandes toscakaka! Som tur hade alla väldigt roligt åt honom. Alla utom jag.Han bantar ju han ska också komma iform är det tänkt. Härom natten vaknade jag av ett ljud i hallen då hade han hämtat fiskmatsburken fått upp locket ätit upp all fiskmat och hade börjat med att äta upp burken också. Vad gör man med ett sånt matvrak? Som tur är har han plåtmage.

Inga kommentarer: