Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 28 mars 2009

handlerkurs

Vilken dag! Det är sällan jag känt mig så positiv,full av liv och lust när jag avslutat en kursdag.Det är alltså handler kursen med Gerhard O`Shea jag pratar om. Är bara tvungen att skriva lite om dagen vem vet imorgon känns det kanske inte samma. Idag gick det mycket ut på kontakt med hunden i ringen att få hunden till att tycka det är kul och en del knep och metoder att nå dit hän. Vi var 25 st med diverse hundar. Det var inte meningen att få hunden att stå perfekt idag utan mer ge oss "nycklarna" att på ett positivt sätt för hunden att nå dit hän. Kan säga att allt jag tidigare lärt hur man ska göra stämde inte med hans ideèr. Något som gjorde mig glad var att i en övning där vi skulle lära oss att med ett handtecken få hunden att förstå att den gjorde rätt och då belöna med godis och har man då en matälskande hund där just mat kan vara svårt att belöna med för han går igång totalt. När jag bad Gerhard om råd då tog han över och då visar inför alla hur man ska göra. Kul att se ett proffs i aktion och att han också fick jobba lite innan det blev som han tänkt. Samtidigt fick jag en massa tips och råd. Caspian omdöme var det som gjorde mig glad " excellent attitude"kan man få bättre jag det skulle vara komplimangen han gav mig när han frågade om jag hade barn och hur gamla de var men den behåller jag själv=) och det var i jämförelse tjat på barn/hund Så fast Caspian och jag definitivt har mycket att lära och ibland gick det lite snabbt så var det en sån enorm energikick.Gerhard fick nog oss alla att känna oss duktiga när vi gick hem trots att ingenting egentligen var perfekt . Jag har ju lätt för att bli missmodig när jag inte får den respons jag eftersträvar hos Caspian men så kändes det inte idag trots att där är hur mycket som helst kvar att träna på. Imorgon är det dags igen. Undrar hur det ska gå då?

Inga kommentarer: