Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 3 mars 2009

igång

Är igång och jobbar igen och faktiskt det känns riktigt skönt! Idag var dock en mindre kul dag för jag hade glömt att det var möte hela eftermiddagen så det blev 20 minuters rast sen i bilen till Bjärnum. När jag kom hem 16,50 var jag så i farten så fram med grytan och gjorde köttfärssås som fick stå och puttra när jag tog hundarna på runda. Riktigt kul runda idag träffade först den fina goldenhanen Mozart och Caspian bara älskar andra hundar.Han viftar inte med svansen han viftar med rumpan. Tindra har nog inte så långt kvar till löp för Mozart var väldigt nyfiken på henne. Sen gick vi en bit till och då träffade vi Tindras halvbror som blivit helt rakad. Jag tycker inte det är fint men klart praktiskt. För att skryta lite så är Caspian så mycket finare än honom det är två olika klasser helt klart i allafall i mina ögon. Men trevlig och kul är han så bus blev det.Efter maten var jag fortfarande igång så det blev borstning och utställningsträning. Börjar misströsta om Caspians päls ska den aldrig lossna? Jag borstar och plockar och har även köpt en furminator men med mycket klent resultat han är fortfarande lika lurvig. Märks att nu kör våraktiviteterna igång sista lediga helgen på ett tag. Sen börjar spårträningen den 15 utställning 23 och handlerkurs 28-29. Så tur att jag har varit sjuk för inte kan man väl bli det igen?
Blev lite nostalgiskt en bild på Caspian endast 1 vecka gammal

1 kommentar:

Katarina sa...

Men, så liten han var! Tänk, vad tiden går fort... Blev full i skratt när jag läste att Caspian viftar med rumpan. Idag fick jag frågan "när skall Nanna lära sig att vifta med svansen istället för rumpan?" -Släktdrag?
Kram Katarina