Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 maj 2009

Exceptionellt vacker eller?

Idag startade jag och Caspian dagen med att åka till veterinären för att han skulle få 1-årssprutan. Vi skulle egentligen åkt i veckan men annat kom i vägen. Bra med en veterinär somtar emot på udda tider utan att ta ett dugg extra i betalt. Det som var så kul var att det första han sa när han fick syn på Caspian -Jädrar vilken snygg hund! Jag tror han sa det minst 10 gånger under besöket och som avslutning på det hela fick vi kommentaren vilken exceptionellt vackert exemplar. Det kändes som om att han gillade Caspian=) Caspian skötte sig utmärkt stod helt stilla på bordet när han fick sin spruta vilket kändes bra. När vi kom hem gick vi på långpromenad i det fina vädret. Nästa hund på tur var Tindra som fick följa med mig när jag skulle få sprutan på min svägerskas jobb. En lagom lång runda. Tindra tyckte det var jättekul att få komma ut på egen hand och svansen gick i ett på henne hon gillade också att få all uppmärksamhet av personalen och visade stolt upp sin mage. Sist och minst var Teddy som också fick sig en egen tur idag. Vi har också fått PM till Hässleholm. Undras om vi kan delta eller Tindra valpar? Men iallfall fick vi mitt turnummer som start nummer. Hoppas det ger tur denna gången också.













Teddy tar siesta.




2 kommentarer:

Katarina sa...

Förstår veterinären mycket väl: Caspian ÄR jättevacker!!!
Kram på er!

Peace in mind sa...

Hittade din blogg när jag googlade på Satchmo´s och utställningskoppel...lite kul!

Jag åker till Lund och fixar ett i morgon, enligt Gitte skulle det jag söker finnas på Satchmo´s. Du ställer också ut i helgen eller hur? Lycka till ísf hälsar Anna o Nicko