Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 20 maj 2009

onsdag

Idag har Caspian vuxit i sin roll som storebror och varit så lung och förståndig heladagen=) precis som han är i vanliga fall.Är fortfarande väldigt nyfiken på vad som finns där inne men förstått att han inte får vara där. han blir så glad när Tindra vill ut och kissa eller äta. han hoppar nästan jämfota av glädje över att träffa mamma igen. Trodde kanske han skulle protestera mot att sova utan matte inatt men bara att inse man är utbytbar. Killgänget tog över dubbelsängen och inte ens uffe tyckte där tomt utan mig. Ikväll gick vi ner till hemmet för att hälsa på mormor. Hon tycker det är så tomt nu när jag är hemma och är ledig är ju van att träffa mig varje dag. Caspian visade på utmärkta spårtalanger. Givetvis blev det ju lite (mycket) valpprat i köket med jobbarkompisarna. Caspian som älskar mitt jobb sprang lös som vanligt och hälsade på de gamle som var kvar efter maten. Fick sig en korv eller två när jag tittade bort. men iallafall sprang han fram till mormors stol mormor hade gått in till sig. Luktade igenom den för att sen spåra bort till mormors dörr som är i andra änden av korridoren. Där puttar han upp dörren och springer in till en något överraskad och glad mormor. Vi har aldrig tidigare gått det hållet till mormor och Caspian är ju bara på jobbet när vi jobbar normalt så det var inget han är van vid att vi går. Väldigt kul att se.

Inga kommentarer: