Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 19 maj 2009

storebror

Hur har då Caspian tagit det att bli storebror?Just nu tror jag han tycker livet är aningen orättvist. Det låter och luktar så gott bakom grinden men man får inte komma in.Inatt var han med under värkarbetet men sen fick han gå ut.Imorse tyckte han nog det var alldeles särskilt trist för när jag höll på med att hjälpa valpar till världen då roade han sig med vatten. Uffe hade fyllt vattenskålen som har antispill lock. Så skönt att bada tassar i och putta på för att inte bita och skaka i.När jag kom ut i köket var där en liten insjö. Vi har en stor vattenskål efter som det är tre hundar och en katt som använder den. Det var ju bara till att torka golv inte kul kl 7,00 på morgonen. Men Caspian var inte nöjd efter att jag gått in i "hemliga" rummet igen gör han om samma sak.Var inte glad på honom. Han har varit lite "toppad" idag kan beror på minimala promenader som han få skylla sig själv. Daniel kom hem idag och försökte ta han på runda men efter att dragit med honom i ett halvt kvarter gav han upp och gick hem.Caspian hade inte riktigt givit upp vattenleken och när köket var tomt gjorde han ett nytt försök som jag hörde och tog han på bar gärning med tassen i skålen.Men tro nu inte att Caspian inte får uppmärksamhet det får han men han gillar inte riktigt att inte få vara med överallt.

Inga kommentarer: