Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 12 maj 2009

trimning och valpbesök

Idag åkte jag och Caspian till Kylle på Drömflockens kennel för att trimma honom. Som vanligt blev han ursnygg i Kylles händer. Vi passade också på att leka och hälsa på hennes ljuvliga 9 veckrs valpar som har Love som pappa.Caspian visste inte riktigt vad de små liven ville de skulle ju bita han i öronen och jagade honom han gillade mamma Candy och mormor Jackie mycket bättre. Men han sa inte till dem eller nåt sånt utan valde att springa undan istället bättre att fly från såna otäckingar=)Bäst han vänjer sig.På kvällen var det utställningsträning var egentligen för trött för att åka men tycker det är så skoj att träffa kompisarna där. Extra kul idag var att Gunilla kunde följa med. Denna gången var vi många där men alla fick vi individuell träning och lite tips på vägen.Är rätt lugn inför söndagen. Just nu prioriterar jag Pk-värde siffrorna än en siffra på en utställning. Men det ska bli skoj att ställa honom ändå och oavsett siffra har jag ju världens underbaraste hund ändå i mina ögon=)och det ska bli kul se om vi lärt oss något på vårens kurser. För jag säger som alltid jag gör grejer som ska vara kul för både mig och min hund och viltspårandet slår en utställning med hästlängder. Nu ska jag väga och mäta Tindra och uppdatera i den bloggen

Inga kommentarer: