Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 september 2009

lite nytt

Nu har Herman fått en egen sida. http://hermanthedog.blogspot.com/Så kul att kunna följa "sina" valpar. Helt ljuvliga bilder. Titta in och njut!
Vad är annars nytt här? Ja inte så mycket det rullar på. Vi har ju designat om lite i huset och det kombinerade trim/arbetsrummet är klar. Blev jättenöjd. Redan har det tillbringtats åtskilliga timmar där av både mig och Mickan. Lätt att man går upp för att bara fixa något litet sen rätt vad det är är hunden trimmad=) Sen har allrummet fått sig en uppsnofsning med lite nya möbler och piff. De har varit en hel del hundlek också. Tycker ibland att jag gör för lite med hundarna men när jag sen summerar så händer det trots allt en del var vecka det är bara det att det inte är organiserad verksamhet men snart drar den med igång. Men det träffas en hel del hundkompisar var vecka. I torsdags fick Lowa prova på att åka cykelkorg när vi skulle träffa Stina för lite lek. Hon fann säg tillrätta och njöt av vinddraget. Sen har hon som vanligt varit med Mickan hos Anton och övernattat.Det fungerar jättebra och hon går iväg så stolt bredvid sin matte. De hade fått massor av beröm på tåget av konduktören över hur väluppfostrad hon var. Han skulle bara veta skenet bedrar!Mickan har tränat mycket med klickern med henne och det fungerar bra.
Jag har ännu en gång fått konstaterad järnbrist och funkar inte dessa pillren blir det järn intravenöst men hoppas nu jag blir piggare. Imorgon väntar kärlkirogen och sen håller jag på att diabetsutredas min pappa har det och provet i veckan var inte till doktorns beåtenhet men det ska nog bli bra. Kan bara säga att bytet av läkare varit så positivt äntligen en läkare med lite fart i. Idag väntar frukost,långrunda och hundträff hos Tindras uppfödare ska bli så kul och Gunilla ska följa med ännu mera kul=)
Tyvärr har Mickan kameran med sig så inga bilder idag.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vad kul att Herman fått en sida :)

Katarina sa...

Det är så kul att kunna följa Nannas syskon och halvsyskon på bloggarna! - Hoppas du mår bättre snart, Carina - bra att läkarna inte släpper dej!
Kram!