Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 19 september 2009

spår

Så jäkla nöjd med bägge hundarna idag. De bara var så superduktiga. Caspian fick för första gången gå ett öppenklass spår som legat över natten. Han hade inte några problem alls inte ens i återgången.Jag kände att jag gick med ett brett leende på läpparna.Äntligen har alla pollterna fallit ner tror jag. Han tyckte själv det var så kul med det syntes och bar med stolthet klöven hela vägen till bilen. Han gick sitt spår vid 12,00. Sen var det lång väntan Tindra gick ut sist kl hann bli 16,45. Tindra gick ju bara ett spår tidigt i våras och fick trots det ett extra klurigt idag och det hade hunnit ligga i 24 timmar. Tindra var så överlycklig att få spåra att hon stutsade fram till spårstarten. Finns inga svårigheter för henne känns det som. Hon slog inte lika mycket som vanligt (skönt) men gick sina små svängar för att dra ut på det så länge som möjligt. Jag var rätt trött och inte så fokuserad telefonen ringde t,om och jag svarade kan inte begripa varför? Troligen för att Tindra skötte jobbet på egen hand och inte blir ett dugg störd. Kan inte annat en ge henne massa av beröm. Så glad och nöjd jag känner mig ikväll . Och trörr tar att vara i skogen från åtta på morgonen till halv sex på kvällen=)

Inga kommentarer: