Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 27 september 2009

Spår


Idag har vi haft spårdag igen och jag lyckades få låna lilla Lowa av Mickan så hon också fick följa med . Startade med med Caspian som fick ett fullängds öppenklasspår som han klarade jättebra. Han spårar lugnt och metodiskt utan några svårigheter. Mycket behagligt tempo tog ca 33 min och man har 45 min på sig när det är tävling. Riktigt stolt över min prins idag. Sen la vi ett litet kort spår åt Lowa . Hon lyckades trassla in sig ett antal varv i linan innan hon kom iväg. Hon spårade ett par meter sen fick hon lite annat att titta på för att riga in spåret igen. Var riktigt duktig och klöven den gillade hon. Likt en alligator tog hon den. Första gången hon ser en klöv. Brås på mamma och bror. Spåra är toppen. Sist ut var Tindra som vanligt =) och även hon ett öppenklassspår även hon helt utan svårigheter. Fick en viltstörning på mitten som hon släppte när jag sa till och en liten kissepaus sen var det klart. Vi har haft en härlig dag i skogen med mästerkocken Kalle med som fixade hambugare på grillen till oss. Tänk vad kul det är med spår. Min grej helt klart som jag sagt så många gånger tidigare. Trötta nöjda hundar runt mig nu.


Kicki i Norge har en blogg kika in och titta på henne här:http://cocker-kickis.blogspot.com/.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Då blir det snart 3 spår-champions i familjen!-Och vad roligt med Kickis blogg!

Sandra sa...

duktig lilltjej :) nu är det bara dixie kvar ifrån årets kull som skall skaffa blogg :)