Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 28 september 2009

Nu är vi redo!

Äntligen höstväder!! Men jag blev aningen våt om fötterna i morse för mina walkingskor var inte vattentäta. Idag inköptes ett par Haglöfs walkingkängor fodrade med goretex och blöta fötter är ett minne blott. Var ju tvungen att testa dem direkt och de höll vad de lovat. Lowa är nu redo för spår. En tjusig spårsele med reflex fick hon idag .Tindra fick ju ta sig en titt på vad det var jag klädde henne i och tänk mattunnan den spårade hon upp bums.


Att jag gillar hösten är för att äntligen kan jag gå i skogen igen. Lowa och Caspian fick följa med idag och bägge släpptes lösa. Caspian har alltid följt Tindra men Lowa följde inte Caspian som jag trott utan följde mig. Bra tycker jag. Mycket inkallningsträning på henne blev det. Caspia nbehöver det också han är väldigt duktig i början men sen slår dövörat till. Är väl lite lat också eftersom han hela tiden är i närheten. Men en sådan skön eftermiddag det blev.

Inga kommentarer: