Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 10 augusti 2010

kurs och kompisbesök

Igår var det kursstart för mig och Caspian på fortstättningskursen. Vi ska ju gå med Gunilla och Ceasar vilket är skitkul för då kan man älta igenom allt i bilen hem. Ny kurs ,nytt ställe,ny tränare men såg faktiskt ifram emot det hela. Kan bara säga som så jag blev inte besviken kändes som äntligen har jag hittat vad jag letat efter. En träningsfilosofi som stämmer överens med vad jag vill ha ut av min hund och en otroligt bra tränare som verkligen får en att förstå hur jag ska nå målet.Vi var totalt 10 hundar. Jag var väl hyfsat nöjd med Caspian.Givetvis var han ju den som i den fria övningen som vi fick göra en och en som tog chansen till just FRIHET.Här kommer Caspians historia:
Gäller att passa på så jag drog i väg på min egen lilla turné`och nosade av omgivningen och rastade mig lite. Kom på att jag ska kanske hitta min matte men vad fanken inte ska jag vara kräsen Gunilla går lika bra men vad sjutton hon fräste åt mig att sticka sen sprang jag fram till den trevliga tränare men han var ju ännu värre han ville inte alls kela mig.Som han lät nästan som om han morrade. Bäst att dra. Ja ja jag är inte kräsen tar några varv till kommer då plötsligt ihåg det finns kanske någon som vill ha mig kanske matte finns här någonstans kanske den människan som springer som en galning där borta värt att kolla. Lustiga människa sätter sig ner med ryggen åt mig bäst att ge henne en puss så hon blir glad igen och tänk det blev hon jag fick beröm och en hel godisbit men då var den där läskiga tränare så snäll igen och sa till matte hon var så snål en hel näve är man värd. Sådant gillar jag. 
Men efter den lilla fadäsen var det en mycket duktig kille. Sa till tränaren att mitt mål är apporteringskursen om nåt år eller så men han trodde helt säkert att till våren går vi den. Ja ja hoppet är ju det sista som överger en. Men roligt var det och längtar till måndag. Vi har faktiskt varit duktiga och tränat lite ikväll också.

Sen idag fick jag så härligt besök det var sköna Kylle som kom på besök med lilla Swecia.Vi har pratat .pratat och pratat ibland kan man helt enkelt inte prata klart=). Hundarna har umgåtts och haft det kul.














.Gick en lång runda med våra små gryn i skogen kan ni tänka er JAG  trots att det var varmt och sol!! där de sprang så fint och var hur lydiga som helst. Inga Caspian fasoner där inte.





En tunga hit och en tunga dit.





Träffade en snygg kille i skogen som fick en puss. Tur för han att stöta på två sådana snyggingar.


Vem är vem?














När vi kom hem var vi varma och törstiga både hundar och tvåbenta så skönt att sitta i skuggan med lite kallt vatten och ta igen sig. Sen upptäckte hundarna något? Vad kan Kylle tänkas ha i fickan?



















Jo "mellor" till allihopa"

och vilken tur husse var pizza sugen och gissa vad hundarna fick?

pizzakanter!!!

6 kommentarer:

Drömflocken sa...

Tack för en trevlig eftermiddag! Jag pratar nog för lite här hemma, herre gud det går ju inte att sluta. Men det är ju inte var dag man får tillfälle att ventilera sina hundtankar. Lowa o Swea är riktigt duktiga och lydiga även tillammans.

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad skoj med kurs och så kul att det kändes så bra förutom Caspians lille utflyckt :-) jag längtar till min agilitykurs ska starta, har inte fått veta datum än. Ha det gott, kram

Eva sa...

Han förstod ju med tiden i alla fall! Duktiga killen!
Vågar inte ens tänka tanken vad A skulle gjort i det läget... 10 delt + tränare sa' du? MINST 11 att hälsa på alltså:)

Grabbarna boys sa...

Kurs o bus med kompisar.
Ni kan då inte ha det bättre.
Underbart!!
Vov från grabbarna boys!!

Malin sa...

Vad kul att kursen kändes så "rätt"! Men bus-Caspian,kan tänka mig att matte blev lite "sur" där någon minut ;-)...
Sen dessutom bus med kompisar, vilken härlig dag!
Kram Malin

Sandra sa...

Guuud vad taskigt av Gunilla att fräsa till dig :(....hrmf...och henne skall man vara släkt med...jag skäms ;)