Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 31 augusti 2010

Äntligen

En stund över och en liten rapport vad vi gjort. Att tiden varit lite dålig beror på att vi haft förmånen att få passa en alldeles ljuvlig liten cockertjej i en vecka.Mickan var bortrest hela veckan så det föll på min lott att rasta 5 hundar! Så det blev till att ställa klockan lite tidigare och till att gå 3 morgonrundor. Känner lite att ska det bli något sånär meningsfull promenad så funkar det inte med 4 cockrar i koppel och framför allt inte med en Lowa som gör sitt bästa att få igång resten av gänget på bus och därmed terrar alla. Så med cockrarna två och två hade vi sköna behagliga promenader där de kunde sniffa och kissa i lugn och ro. På kvällarna hade jag hjälp av min "kennelfilcka" så det blev långa pratfyllda rundor.Sen var det badvecka för hundarna så varje dag togs det en hund som skulle fixas till.Så det var inte mer spännande än så men en kul vecka och två extra hundar i sängen.
I fredags blev det en Ullared tur igen denna gång var det Uffe som ville dit=) Vi var ju ändå i Halmstad tyckte han. Givetvis fylldes hundgodis förrådet på och en ny hundbädd införskaffades också.
I lördags var jag och Sandra på ringträning med Caspian och Freija. Det var Lowa som skulle dit men Mickan ville ha henne med till pojkvännen efter att varit utan henne hela veckan så Caspian fick offra sig. Caspian är jätteduktig och visar upp sig fint. Roligt att träffa Sandra och Freija de blir bara bättre och bättre och Freija var så fin
.I söndags började jag trimma Caspian inför helgens utställning hoppas jag kan få till det något sånär.
 Igår kväll var det kurs och än en gång gjorde min prins mig så stolt. Är numera lös under hela lektionen och denna gången skulle de sitta kvar trots att det kom en kanin och frestade. Frestad var han men satt kvar! Caspian älskar verkligen kursen. i stanna kvar övningen där det inte är krav på att de ska sitta eller ligga brukar han sitta till en början se mig byta ringsida sen lägger han sig ner viftande på svansen och vänta på vad som ska hända. Inte ens katterna fick han ur balans. Han hittade däremot en riktigt snygg brud som han fick busa med. En tjusig ridgeback donna som var mycket roligare än goldentjejen som löpte. Och jag kunde bryta leken och kalla in honom. Så stolt!
Idag tog vi paus i allt och åkte till Kylle för att hälsa på. Skönt att bara koppla av. Tack för att vi fick komma!
Ikväll har Caspians trimning fortsatt och så har det blivit kvällsrundor. Nu väntar en tidig säng. Längtar! Bilder från kursen kommer så småningom Katarina tog en hel massa ska bli spännande att se.
Det var min vecka det:

8 kommentarer:

Madde sa...

Vilken härlig vecka ni har haft och vad stolt du måste vara som har fått Caspian så lydig. Det är verkligen något som man ska sträcka på sig över.
Ha en fortsatt skön vecka. / Madde

Susann Larsson sa...

Fullbokat:) Va kul att det går så bra på kursen. Har just varit ute med mina busar. Känns som det är väldigt lång väg innan vi nått så långt:(

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken vecka ni haft.
Fullknökad till max.
Snart ska vi passa våra goldentjejer till grannar.
Då blir det ännu mer fullt ös här hemma hos oss.
Vi längtar!
Vov från grabbarna boys!!

Katarina sa...

Puh! Var får du du in energi ifrån, Carina? 3 morgonrundor...jag är så imponerad! Förstår att det måste ligga ett äkta hundintresse bakom.
Dessutom är jag imponerad av Caspian - så duktig!
Kram på er!

TYSON OCH GÄNGET sa...

vilket gäng ni är där hemma. Inte dåligt att gå ut 3 morgonrundor. Vad kul att det går så bra på kursen. man blir ju så glad själv när det går bra för vovvarna. kram

Malin sa...

Oj, vilken vecka du har haft! Jag funderar oxå ibland på att man borde dela upp tjejerna ibland på promenaderna men med Benjmin så är det inte så lätt och känns inte så sjysst mot honom. Försöker gå dit jag kan släppa dom istället... Sen har jag ju "bara" tre hemma då Maggie är med husse på jobbet.
Kram Malin

cockettsriccardo sa...

En härlig vecka med fullt ös!
Alltid kul när det händer saker.
Du får vila upp dej efter helgen.
Så roligt att det går så bra för Caspian.
Han e ju en riktig snygging.
Ha det gott!
Tass & Vov Rcicco & Towe

Marie sa...

Låter som en underbar vecka tycker jag!!! Så mysigt att få passa en liten goding till!
Det är så kul att höra om kursen och att Caspian gör så stora framsteg! Du måste vara rikigt stolt över honom!
Kram!