Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 7 augusti 2010

Loppis,blocket och design

När Uffe var med på Teba stod han länge och begrundade bilburarna. Till saken hör att vi har bilgrindar alldeles nya som inte blivit i satta då det ska borras en del och vår bil har lite knepig baklucka. Vi har en volvo v40.Grindarna eller väggarna i mitten och vid ryggstödet är på plats och det fungerar jättebra. MEN 4 glada hundar som vill ut på en och samma gång när man öppnar luckan är ingen hit.Det visade sig att bilburar till vår bil måste specialbeställas om man ska ha en dubbel. Återigen MEN i tisdags kollade jag på blocket vad skådar mitt öga en dubbelbilbur till volvo v40!!!!! för 2300 kr minst 3000 kr billigare än en ny. Jippi tjohoo!!!!!!!!!!! Kastar mig på telefonen bara telefon svarare men de ringde tillbaka visade sig att de var på semester i norrland och kom hem i torsdags. perfekt. Hämtade den igår kväll och här är det Caspian som fick prova den. Ingen mellanvägg isatt men den kommer.
Caspian fick vara först ut för han skulle åka med på loppis. Han är så snäll att ha med håller sig vid mattes fötter och låter sig villigt klappas.Kolugn är ordet.
Nu var det dags för nästa fynd jag har letat barngrindar och hittade två den ena helt ny den andra obetydligt använd och 40 kr för båda. Snacka om att jag är nöjd!Mickan var också med och hon fyndade skålar till servisen hon blivit så förtjust i.
Jag har gjort ännu ett blocket fynd men det visar vi upp när det är hämtat.
Designen då? När vi var i Ullared sist förälskade jag mig i ett par lampor och eftersom vi var i Halmstad igår var ju inte steget så långt att åka till Ullared igen. Min livs snabbaste Ullared besök 45 min men jag fick mina lampor ,ny matta ,nya matchande ljusstakar,dukar,kuddar och filt. Ett helt nytt vardagsrum. Tänker inte avslöja vilken färg än utan när allt är plats kommer bild. Men jag kan säga så mycket att jag idag har  färgsättning i beige,brun och vit och det kommer att ändras. Mickans kommentar det kommer att se ut som cirkus. Antingen blir det perfekt som jag tänkt mig eller pannkaka men vad sjutton friskt vågat hälfen vunnit. Man behöver lite färg i tillvaron ibland. Eller hur?
Man blir törstig på loppis!

6 kommentarer:

Katarina sa...

Färg behöver man - absolut!
En bilbur skulle jag också vilja hitta - undrar om det finns till min lilla Aygo?

Kylle sa...

Mitt bästa köp är just en bilbur! Ser ut att va en som din, men gubben prutar bra vi fick den för 1150:- (begärde lite över 2000).Nu är det ett par år sen. En riktigt bra bur förutom att Swea har lyckats öppna den 1 gång.
(Visst låter han rar gubben med sina kommentarer)

TYSON OCH GÄNGET sa...

VA har du varit i Halmstad och inte kommit och hälsat på oss :-)

Vilka klipp du har lyckats göra, du har sparat massor av pengar och det är ju aldrig fel. Du har en liten sak att hämta på min blogg, kram

Eva sa...

Låter toppenbra alltihop!
Och ni som åker så mycket - en bra bur måste vara guld värd för trygghet och så.
Tycker Caspian är jätteduktig! A skulle säkert ÄLSKA loppis... Gå på 2 ben och vilja hälsa på alla! (O förmodligen välta några stånd av bara farten...Mardröm!)

Grabbarna boys sa...

Oh!! vad nyfikna vi blev nu då på vardagsrummet.
De bilderna vill vi se snaaaaart!!
Visst, ibland har man en väldans tur o hittar precis vad man vill ha på blocket.
Kul för er att ni hittade just precis det ni vill ha.
Ha en fortsatt bra helg!!
Vov o kram!!

Marie sa...

Perfekt att kunna fynda! En bra bur till bilen är nästan nödvändigt tycker jag.